Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Постинг
20.08.2021 15:21 -
Уроците на живота - 2
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 733 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 20.08.2021 15:28
Прочетен: 733 Коментари: 0 Гласове:
6
Последна промяна: 20.08.2021 15:28
Учителката в 6-ти клас
(Притча)
В началото на учебната година учителка в шести клас стояла пред бившите си петокласници. Тя погледнала децата си и казала, че ги обича всичките еднакво и се радва, че ги вижда. Това била голяма лъжа, защото зад едно от бюрата, свивайки се, стояло момче, което учителката не обичала. Тя се запознала с него, както и с всички свои ученици, през изминалата учебна година. Още тогава тя забелязала, че той не си играе със съучениците, облечен е в мръсни дрехи и мирише, сякаш никога не се е къпал. С течение на времето отношението на учителката към този ученик се влошило и стигнало дотам, че тя искала да задраска всичките му писмени работи с червена писалка и да му пише двойка.
Веднъж директорът на училището помолил да се анализират характеристиките на всички ученици от началото на обучението им в училище и учителката поставила делото на нелюбимия си ученик в самия край. Когато тя най-накрая стигнала до него и неохотно започнала да изучава неговите характеристики, тя била смаяна.
Учителят, който преподавал на момчето в първи клас, пишел: „Това е блестящо дете с лъчезарна усмивка. Прави домашните си работи изключително добре. Удоволствие е да му преподаваш. "
Учителката от втори клас написала за него: „Това е отличен ученик, когото съучениците му ценят, но той има проблеми в семейството: майка му е болна от неизлечима болест и животът му вкъщи а вероятно е непрекъсната борба срещу смъртта“.
Учителят от трети клас отбелязал: „Смъртта на майка му го засегна силно. Той се старае с всички сили, но баща му не проявява интерес към него и животът му у дома може скоро да повлияе на обучението му, ако не се направи нещо. “
Учителят в четвърти клас написал: „Момчето не проявява интерес към ученето, почти няма приятели и често заспива директно по време на час в класната стая.
След като прочела характеристиките, учителката много се засрамила от себе си. Почувствала се още по-зле, когато в новогодишната нощ всички ученици й поднесли подаръци, увити в лъскава хартия за подаръци. Подаръкът на нелюбимия й ученик бил увит в груба кафява хартия. Някои деца започнали да се смеят, когато учителят извади гривна от този пакет, на която липсвали няколко камъчета и бутилка с парфюм, пълен до четвъртината. Но учителката потиснала смеха в класната стая, възкликвайки:
- О, каква красива гривна! - и, отваряйки парфюма, пръснала от него върху китката си. Този ден момчето се задържало след час, отишло при учителката и казало: „Днес миришете, както миришеше майка ми.“ Когато той си тръгнал, тя дълго плакала.
От този ден тя се отказала да преподава само литература, писане и математика и започнала да учи децата на добро, принципи и съчувствие.
След известно време с такова обучение, нелюбимият ученик започнал да се връща към живот. В края на учебната година той се превърнал в един от най-добрите ученици в класа. Въпреки факта, че учителката повторила, че обича всички ученици еднакво, тя истински ценила и обичала само него.
Година по-късно, когато тя вече преподавала на други ученици, тя намерила бележка под вратата на класната стая, където момчето пишело, че тя е най-добрият учител, който е имал през целия си живот.
Минали още пет години, преди да получи още едно писмо от бившия си ученик; той разказал, че е завършил колеж и е заел трето място в курса си по оценки, и че тя продължава да е най-добрият учител в живота му.
Минали четири години и учителката получила още едно писмо, в което студентът й написал, че въпреки всички трудности, скоро ще завърши университета с най-добри оценки и потвърдил, че тя все още е най-добрият учител, който е имал в живота си. Четири години по-късно пристигнало следващо писмо. Този път той написал, че след дипломирането си той е решил да увеличи нивото на знанията си. Сега пред името и фамилията му стояла титлата доктор. И в това писмо той написал, че тя е най-добрата учителка, която е имал в живота си.
Времето минавало. В едно от писмата си той разказал, че се е запознал с подходящо момиче и щял да се ожени за нея, че баща му е починал преди две години и попитал дали тя ще се съгласи на сватбата му да заеме мястото, където обикновено седи майката на младоженеца.
Разбира се, учителката се съгласила. В деня на сватбата на ученика си, тя си сложила същата гривна с липсващите камъни и купила същия парфюм, напомнящ на нещастното момче за майка му. Те се срещнали, прегърнали и той отново почувствал позната миризма.
В началото на учебната година учителка в шести клас стояла пред бившите си петокласници. Тя погледнала децата си и казала, че ги обича всичките еднакво и се радва, че ги вижда. Това била голяма лъжа, защото зад едно от бюрата, свивайки се, стояло момче, което учителката не обичала. Тя се запознала с него, както и с всички свои ученици, през изминалата учебна година. Още тогава тя забелязала, че той не си играе със съучениците, облечен е в мръсни дрехи и мирише, сякаш никога не се е къпал. С течение на времето отношението на учителката към този ученик се влошило и стигнало дотам, че тя искала да задраска всичките му писмени работи с червена писалка и да му пише двойка.
Веднъж директорът на училището помолил да се анализират характеристиките на всички ученици от началото на обучението им в училище и учителката поставила делото на нелюбимия си ученик в самия край. Когато тя най-накрая стигнала до него и неохотно започнала да изучава неговите характеристики, тя била смаяна.
Учителят, който преподавал на момчето в първи клас, пишел: „Това е блестящо дете с лъчезарна усмивка. Прави домашните си работи изключително добре. Удоволствие е да му преподаваш. "
Учителката от втори клас написала за него: „Това е отличен ученик, когото съучениците му ценят, но той има проблеми в семейството: майка му е болна от неизлечима болест и животът му вкъщи а вероятно е непрекъсната борба срещу смъртта“.
Учителят от трети клас отбелязал: „Смъртта на майка му го засегна силно. Той се старае с всички сили, но баща му не проявява интерес към него и животът му у дома може скоро да повлияе на обучението му, ако не се направи нещо. “
Учителят в четвърти клас написал: „Момчето не проявява интерес към ученето, почти няма приятели и често заспива директно по време на час в класната стая.
След като прочела характеристиките, учителката много се засрамила от себе си. Почувствала се още по-зле, когато в новогодишната нощ всички ученици й поднесли подаръци, увити в лъскава хартия за подаръци. Подаръкът на нелюбимия й ученик бил увит в груба кафява хартия. Някои деца започнали да се смеят, когато учителят извади гривна от този пакет, на която липсвали няколко камъчета и бутилка с парфюм, пълен до четвъртината. Но учителката потиснала смеха в класната стая, възкликвайки:
- О, каква красива гривна! - и, отваряйки парфюма, пръснала от него върху китката си. Този ден момчето се задържало след час, отишло при учителката и казало: „Днес миришете, както миришеше майка ми.“ Когато той си тръгнал, тя дълго плакала.
От този ден тя се отказала да преподава само литература, писане и математика и започнала да учи децата на добро, принципи и съчувствие.
След известно време с такова обучение, нелюбимият ученик започнал да се връща към живот. В края на учебната година той се превърнал в един от най-добрите ученици в класа. Въпреки факта, че учителката повторила, че обича всички ученици еднакво, тя истински ценила и обичала само него.
Година по-късно, когато тя вече преподавала на други ученици, тя намерила бележка под вратата на класната стая, където момчето пишело, че тя е най-добрият учител, който е имал през целия си живот.
Минали още пет години, преди да получи още едно писмо от бившия си ученик; той разказал, че е завършил колеж и е заел трето място в курса си по оценки, и че тя продължава да е най-добрият учител в живота му.
Минали четири години и учителката получила още едно писмо, в което студентът й написал, че въпреки всички трудности, скоро ще завърши университета с най-добри оценки и потвърдил, че тя все още е най-добрият учител, който е имал в живота си. Четири години по-късно пристигнало следващо писмо. Този път той написал, че след дипломирането си той е решил да увеличи нивото на знанията си. Сега пред името и фамилията му стояла титлата доктор. И в това писмо той написал, че тя е най-добрата учителка, която е имал в живота си.
Времето минавало. В едно от писмата си той разказал, че се е запознал с подходящо момиче и щял да се ожени за нея, че баща му е починал преди две години и попитал дали тя ще се съгласи на сватбата му да заеме мястото, където обикновено седи майката на младоженеца.
Разбира се, учителката се съгласила. В деня на сватбата на ученика си, тя си сложила същата гривна с липсващите камъни и купила същия парфюм, напомнящ на нещастното момче за майка му. Те се срещнали, прегърнали и той отново почувствал позната миризма.
Довечера е благотворителният концерт
Пловдивски ученици са били и псували сво...
Идиотчетата, които отглеждаме
Пловдивски ученици са били и псували сво...
Идиотчетата, които отглеждаме
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Сбогом Котанка! :(
2. Невъзможна любов
3. Най-четеният ми постинг - Интересно за рибите
4. Какво си, ЛЮБОВ?
5. Ася - усмивка
6. Ако бях...
7. Ин и Ян
8. За споделянето...
9. Мисис Съдба
10. Тайната...
11. Нещо като приказка...
12. Хорхе Букай
13. Тренировъчен полет до Юпитер
14. Космическо пътешествие - 2008
15. Галактиките
16. Мъглявините
17. Уроците на живота
18. На цветята - с Любов!
19. Адажио - вълшебство от звук и картини от Космоса!
20. Синя роза за теб, моя любов!
21. Мои стихове
2. Невъзможна любов
3. Най-четеният ми постинг - Интересно за рибите
4. Какво си, ЛЮБОВ?
5. Ася - усмивка
6. Ако бях...
7. Ин и Ян
8. За споделянето...
9. Мисис Съдба
10. Тайната...
11. Нещо като приказка...
12. Хорхе Букай
13. Тренировъчен полет до Юпитер
14. Космическо пътешествие - 2008
15. Галактиките
16. Мъглявините
17. Уроците на живота
18. На цветята - с Любов!
19. Адажио - вълшебство от звук и картини от Космоса!
20. Синя роза за теб, моя любов!
21. Мои стихове