Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2008 17:50 - На добър час, българчета!
Автор: feq Категория: Забавление   
Прочетен: 6595 Коментари: 15 Гласове:
1

Последна промяна: 14.09.2008 17:57


Утре е 15 септември - първият учебен ден.
Ще чуете много пожелания, обещания, поучения, наставления,...
Речи на видни, държавни мъже - хора с опит, мъдрост и знания. 
Всеки ще търси вълнуващи думи, патос, вълнение, за да стигнат словата до вас.
Аз ще бъда по-точна. Дано ме разберете правилно! 
Избрах няколко мисли на хора (може би, неизвестни за вас). 
Преди около 140 години един невероятен любородец монах Матей Преображенски, наричан Миткалото е написал в своята книжка:

"Възлюбени дети,
Учете се докат сте во младите лети,
Че кога прийде старост,
Тогай да не ви е жалост!"

image

В своята встъпителна реч за първия учебен ден немският писател, автор на "Хвърчащата класна стая" - Ерих Кестнер отправя своето послание:
...Не бъдете твърде прилежни.
При този съвет мързеливите да си затворят ушите. Той важи само за прилежните, но за тях той е много важен. Животът не е само от училищни задачи. Човек трябва да учи, а волът да зубри. Главата не е единствената част от тялото. Който твърди обратното лъже. А, който вярва на лъжата, няма да изглежда твърде добре, след като издържи бляскаво всички изпити. Трябва също да можете да скачате, танцувате, пеете. Иначе, макар и с глави, пълни със знания ще бъдете сакати хора и нищо повече... 

image

И накрая... за всички сеячи на просвета и знание, непреходните заветни слова на Христо Ботев:
"Българският народ не е в гроба на своето преминало,
 а в люлката на своята БЪДНИНА!"

image

Честит първи учебен ден, деца, учители и родители!
Спорна нова учебна година в храмът на духовната светлина - Школото! Да пребъде!!!

image


Тагове:   час,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cecka1504 - :)
14.09.2008 18:37
Честит първи учебен ден, колеги и ученици! Нека влизаме в училище с усмивка и с желание, а не само по задължение!
Успех!
цитирай
2. viki11 - Чудесен постинг! Благодаря!...
14.09.2008 19:06
Чудесен постинг!
Благодаря!
Честито и на теб!
цитирай
3. анонимен - Здравей , Фейче !
14.09.2008 19:08
Присъединявам се напълно към теб днес !
Успех на всички в трудните бъдещи дни !
А на теб специално : наслука и спорна седмица !
Благодаря ти за днешните прекрасни постинги ...
ДА ПРЕБЪДЕ !!!
цитирай
4. muza - невероятни преоткрития!
14.09.2008 19:48
Благодаря ти, Фея, за невероятните възрожденски преоткрития! Дано повече възрожденци по дух прочетат твоите пожелания! Напред, народе, възродени!
http://muza.blog.bg

цитирай
5. feq - cecka1504, viki11, vishnichka, muza, аз също ви благодаря, че харесахте това, което съм подбрала. Да продължа с посланието на Ерих Кестнер към децата:
14.09.2008 19:54
НЕ СЧИТАЙТЕ КАТЕДРАТА ЗА ТРОН ИЛИ АМВОН!
Преподавателят не стои по-високо от вас, за да го боготворите, а за да ви вижда по-добре.
Той не знае всичко и не може да знае всичко.
Ако въпреки това се прави на всезнаещ, проявете разбиране, но не му вярвайте!
Ако обаче си признае, че не знае всичко, обичайте го.
Защото той наистина заслужава вашата обич.
И още нещо:
преподавателят не е магьосник, а ГРАДИНАР.
Той може и ще ви окопава и плеви.
НО, ДА РАСТЕТЕ - ЩЕ ТРЯБВА САМИ!

Сладурско, нали :)
(ще се опитам на части да го напиша, че нали знаете - дълги речи и текстове никой не чете ;) !!!)
цитирай
6. yuliya2006 - Фе в живота ми имах учители, който ме ...
14.09.2008 21:25
Фе в живота си имах учители, който ме откриваха и боготворяха
И СИ ГИ НОСЯ С МЕН И ВСЕ ИМ БЛАГОДАРЯ!
Но имах и учители, който ме подтискаха и не ме разбираха и ми беше болно
Защото учителя може да издигне, но може и да срине едно дете
НЕКА ОБИЧАТ ВСИЧКИТЕ, РАЗЛИЧНИ КАТО ЕМОЦИЯ, УМ И ДАРБА УЧЕНИЦИ
НЕКА ОТКРИВАТ ТЕХНИТЕ СИЛНИ СТРАНИ И ГИ ПОДКРЕПЯТ
НЕКА НЕ СЕ ВГЛЕЖДАТ ДО ЖЕСТОКОСТ В ТЕХНИТЕ СЛАБИ СТРАНИ И БЪДАТ ПОДКРЕПЯЩИ
И ПОВЯРВАЙ МИ ТЕ НЯМА ДА ГИ ЗАБРАВЯТ И ЩЕ ГИ ПОМНЯТ
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
7. vmir - Искам на теб да пожелая на добър час Феичке!
15.09.2008 03:57
Ако с учителя всичко е добре, и с децата ще е добре!
Успешна нова учебна година!
цитирай
8. feq - Добри пожелания си написала, Джули!!!
15.09.2008 07:16
Лично аз, винаги съм харесвала "по-нестандартно мислещите", "по-емоционалните и палави" деца. Защото, точно те стават творци!
Защото, точно те ме поздравяват на улицата след години с усмивка!
Защото, аз съм им простила...за всички пакости и лудории...

цитирай
9. feq - Воймир,
15.09.2008 07:27
кой не може да спи в ранни зори?...
Първокласниците - от вълнение,
и тъй както виждам - ТИ...

Благодаря ти за пожеланията!
Ще се старая през тази учебна година да пазя нервите - МОИТЕ и на учениците ми.
Защото нервните клетки не се възстановяват!!!
"Казано честно, всичко ми е наред,
тъй, че спокойно си гледам напред".../ просто песен /
цитирай
10. vmir - „Детенце хубаво, пиленце любаво,
15.09.2008 08:30
къде под мишница с таз малка книжчица?
Отивам, бабичко,
Макар и слабичко, книга да се уча,
Добро да сполуча!” :))))))
цитирай
11. feq - Воймир, Воймир...
15.09.2008 11:36
и на мен ми се иска да са "пиленца хубави" с тетрадчици и книжчици, а не със слушалки и телефони да заснемат, ето това например / само да не се шокираш!!!/

http://www.youtube.com/watch?v=5b0dwa8KMak&feature=related

или това:

http://www.youtube.com/watch?v=vkjf-XRyqL0&feature=related
цитирай
12. vmir - Феичке, наистина се шокирах и натъжих като осъзнах,
15.09.2008 12:10
че не съм бил обект на такова огромно внимание от страна на момичетата.
Колко жалко! За мен, де, да не си помисли за момичетата?! :)))
цитирай
13. feq - Никога не е късно, Воймир, човек да стане за резил...
15.09.2008 14:15
Въпрос на житейска нагласа ;) ...
Като гледам, как всички са го "ударили през просото"... световъртеж получавам и главозамайване от 4-та степен!!!
Ех, минало, незабравимо...
цитирай
14. martiniki - !
15.09.2008 15:20
Поздравления, че си се сетила за Кестнер с неговия ненатрапчив, мек тон, когато съветва и напътства.
Хубав пост!
Да е добра, да е успешна новата учебна година!
цитирай
15. feq - Успешна да е, Марти, и за твоите слънца!
15.09.2008 18:11
А началото на речта на Кестнер написах специално за теб в нов постинг.
Хумористичния му тон ми харесва!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9498537
Постинги: 1410
Коментари: 8408
Гласове: 27050
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031