Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2008 17:24 - Четиво за невярващи
Автор: feq Категория: Забавление   
Прочетен: 6951 Коментари: 12 Гласове:
1

Последна промяна: 05.04.2018 11:15


 Да вярваш - не значи само да запалиш свещичка в храма, да целунеш икона, да се прекръстиш. Вярата не се налага, не се купува, не се афишира. Вярата е сила за живот. Тя трябва да бъде в сърцето. И да идва от сърцето.
Същото се отнася и до поздрава Христос Возкресе. Никой никого не задължава да отговаря Воистина Воскресе, ако примерно изповядва друга религия. Важно е всички да бъдем толерантни и да не поздравяваме човек с Христос Возкресе, ако знаем или имаме и най-малкото съмнение, че изповядва друго вероизповедание. Можем да поздравим просто с Честит Празник. Защото днес наистина е празник - народен, християнски, пролетен. Празник за нашата култура, идентичност и традиции. Козунаци, боядисани яйца, агнешко месо слагат на трапезата си и хора от всички националности. 
Този надпис, който ще напиша се намира на входа на храма 
"Три Светители" в гр. Шумен
 
*  * *   Аз съм Светлина, а вие не Ме виждате.    Аз съм  Път, а вие не Ме следвате.    Аз съм  Истина, а вие не вярвате в Мен.    Аз съм Живот, а ние не Ме търсите.    Аз съм Учител, а вие не Ме слушате.    Аз съм Господ, а вие не Ми се подчинявате.    Аз съм ваш Бог, а вие не Ми се молите.    Аз съм вашия най-добър приятел, а вие не Ме обичате.  Ако сте нещастни, вината не е в Мен!

  image

Исус Христос - 
икона от Йоаникий папа Витанов - 1836 година

И една песен на Васил Петров - "Христос възкръсна"

http://www.youtube.com/watch?v=nVaAGevCj2s 



Гласувай:
1



1. sensation - Христос Воскресе!
27.04.2008 18:23
И нека възкръсне във всяко сърце Божият мъдър и свят благослов - вяра, надежда и силна любов!
цитирай
2. feq - Воистина Воскресе!
27.04.2008 19:33
Да бъде светлина и любов! Благодаря ти, sensation!
Разкошни са твоите постинги.
цитирай
3. kliment - Христос Възкресе! Пожелавам Ви ...
27.04.2008 23:45
Христос Възкресе!
Пожелавам Ви всяко добро от Възкръсналия Спасител.

Харесаха ми споделените Ви размисли в постинга, които напълно споделям.
цитирай
4. henzelski - "Четиво за невярващи"
28.04.2008 06:40
е за такива като мен, нали, Фея?!
На Великден лично аз поздравявам точно както в твоето Четиво. С "Честит празник!" или "Весели празници!", защото великденските траят три дни.
Но има и един друг момент, Фея. Когато някой ме поздрави с "Христос возкресе!", отвръщам с "Воистина возкресе!", не защото вярвам в това, а в знак на уважение към неговата вяра. И го считам за напълно нормално. Защото вярата като такава е необходимост за всеки един от нас, включително и за невярващите като мен. ;)
Честит празник, Фея!
цитирай
5. feq - kliment,
28.04.2008 11:00
Воистина Воскресе!
Доброто и злото са заложени във всеки един от нас. Зависи кое надделява...
Съзнанието определя, а "Подсъзнанието може всичко"- бестселър на Джон Кехой.
Просто всеки трябва да поработи върху себе си!
Продължавайте да пишете! Чета Вашите постинги.
цитирай
6. feq - Честит празник, henzelski,
28.04.2008 11:28
Четивото е за всички хора, загубили по някакъв начин или Вярата, или Надеждата, или Любовта...
Приликата с лица и събития е просто случайна.
Нищо лично!
Думичката "възкресение" в пряк смисъл означава -
Обръщам, Преобръщам, Възраждам.
Нека всеки от нас завърти своите мисли към позитивните неща и доброто.
Това искам аз, за всички хора..., колкото и високопарно да звучи.
И тогава празниците няма да са само в три дни...
Ето такива празници пожелавам на всички, наистина!
Да бъде!
цитирай
7. swetq - Не не е празник. За християните да, ...
29.04.2008 03:29
Не не е празник. За християните да, но си го празнуваите без да го натрапвате, всучщност тов е нещо, което никак не умеете.

Изгубилите вярата, надеждата и любовта са истинските хора, хората които могоат да погледат на света такъв какъвто е. Освободени. Тогава те се смеят, защото вярата са самите те и надеждата и любовта. И никога не може да ги изгубиш. Както никои, никога неможе да се отърве от смъртта. Тя е част от живота.
цитирай
8. feq - swetq - Не не е празник. За христи...
29.04.2008 07:52
swetq - Не не е празник. За християните да, ...
03:29
Не не е празник. За християните да, но си го празнуваите без да го натрапвате, всучщност тов е нещо, което никак не умеете.

Изгубилите вярата, надеждата и любовта са истинските хора, хората които могоат да погледат на света такъв какъвто е. Освободени. Тогава те се смеят, защото вярата са самите те и надеждата и любовта. И никога не може да ги изгубиш. Както никои, никога неможе да се отърве от смъртта. Тя е част от живота."

За първи път копирам текст на коментар, защото имам чувството, че ще го изтриете. При това не поправям множеството правописни грешки...
Ясно е, защо...

Че кой отрича смъртта? Естествен биологичен процес.
Но... невярващите са само биологически същества.
Светлите хубави чувства при тях са изместени от отчаяние, озлобление, ненавист, завист, алчност и много други...Пълна деградация на чувствата. Затова се склонни към самоубийства...
Затова не могат спокойно да спят и пишат коментари в 3, 28 часа...
Не вярват в нищо, дори в себе си.
Каква е тази свобода, в която я няма Вярата, Надеждата и Любовта?
НЕ, ТОВА НЕ СА КЛИШЕТА!
От душевност сте освободени ДА, но това не ви прави по-добри и по-мъдри!!!
Извинявам се за този остър тон, можех изобщо да не пусна коментара ви. Но нека четящите да видят и друга гледна точка - за сравнение!
И все пак ще напиша:
Наше е правото на избор как ще живеем живота си! Никой няма право да съди другите...
цитирай
9. iliada - feq
29.04.2008 22:24
Аз знам ,че има една справедлива сила ,която ме е
докосвала! Знам ,че вярата е най-хубавото ,което можеш да имаш! Знам ,че безверието на хората е донесло много беди на народа и ,че смирението и любовта към ближния правят чудеса!
Вярвам в светлото начало и се опитвам да го следвам !
Заставам за думите ти Feq и напълно те подкрепям!Браво за куража да кажеш на висок глас мнението си и да го защитиш достойно!
Спокойна вечер!
цитирай
10. feq - Спокойна да е за всички, освободени ...
29.04.2008 23:16
Спокойна да е за всички, освободени от терзания.
Благодаря ти, iliada, за коментара и разбирането.
цитирай
11. eien - Изнасилването на словото по тези страници продължава с нечовешка мощ...
30.04.2008 18:18
Затова един такъв постинг - извор на чистота и любов, на съдържателни човешки поздрави за настъпилата красива пролет и с нея великденските празници, е толкова силен, както за вярващи, не толкова вярващи, така и за лутащи се и неотворили в сърцето и ума си за Господ!
Благодаря Ви!
Посадили сте едно прекрасно "семе вяра"!
цитирай
12. feq - eien,
30.04.2008 19:02
Колко ли са хората, като теб??? ( Пиша на ти, защото те чувствам близка!)
Толкова млади хора с опустели души срещам тук, че ми става жал за тях. Млади хора с остарели души.
Все по-голяма духовна нищета...
Като погледнеш и в избрани какви са текстовете...
Скоро време ще се превърнем в изчезващи видове...
Много, много плевели...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9498071
Постинги: 1410
Коментари: 8408
Гласове: 27050
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031