Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
24.10.2022 10:03 -
Четиво за родители
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 6304 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 24.10.2022 10:07
Прочетен: 6304 Коментари: 0 Гласове:
6
Последна промяна: 24.10.2022 10:07
Принципи на Мария Монтесори за възпитанието на децата:
1. Никога не прекъсвай детето, докато то само не се обърне към теб, по който и да е начин.
2. Никога не говори лошо за детето нито пред него, нито зад гърба му.
3. Съсредоточи се върху развитието на доброто в детето, така че накрая за лошото да остава все по-малко място в него.
4. Бъди активен в подготовката на обучаващата среда. Проявявай постоянна педантична грижа за нейното състояние. Помагай на детето да установи конструктивно взаимодействие с нея. Показвай му мястото на всяко едно дидактическо пособие и начина на работа с него.
5. Бъди готов да откликнеш на призива на детето, което се нуждае от теб. Винаги се вслушвай в него и му отговаряй, когато се обръща към теб.
6. Уважавай детето, което прави грешка и може сега или малко по-късно да я поправи, но веднага твърдо го възпирай да използва неправилно дадено пособие и не му позволявай да направи нещо, което представлява опасност за самото дете или за някое от другите деца.
7. Уважавай отпочиващото си дете, детето, което наблюдава работата на другите или детето осмислящо това, което е направило или има намерение да направи. Никога не го викай и не го принуждавай към активни действия.
8. Помагай на децата, които искат да работят, но се затрудняват в избора си на занимание.
9. Бъди неуморен и отново запознавай детето с пособията, от които то се е отказало преди това, помагайки му да усвои неусвоеното по-рано и да преодолее несъвършенството. Докато правиш това, изпълвай обкръжаващата среда с грижовност, сдържаност и тишина, мълосърдие и любов. Нека детето, което търси, да забележи готовността ти да му помогнеш, но не я натрапвай на детето, което вече е направило избора си.
10. Винаги когато общуваш с детето използвай най-добрите маниери и му предлагай най-добрите си страни, както и най-доброто от това, с което разполагаш.
Прочетено в Нета
1. Никога не прекъсвай детето, докато то само не се обърне към теб, по който и да е начин.
2. Никога не говори лошо за детето нито пред него, нито зад гърба му.
3. Съсредоточи се върху развитието на доброто в детето, така че накрая за лошото да остава все по-малко място в него.
4. Бъди активен в подготовката на обучаващата среда. Проявявай постоянна педантична грижа за нейното състояние. Помагай на детето да установи конструктивно взаимодействие с нея. Показвай му мястото на всяко едно дидактическо пособие и начина на работа с него.
5. Бъди готов да откликнеш на призива на детето, което се нуждае от теб. Винаги се вслушвай в него и му отговаряй, когато се обръща към теб.
6. Уважавай детето, което прави грешка и може сега или малко по-късно да я поправи, но веднага твърдо го възпирай да използва неправилно дадено пособие и не му позволявай да направи нещо, което представлява опасност за самото дете или за някое от другите деца.
7. Уважавай отпочиващото си дете, детето, което наблюдава работата на другите или детето осмислящо това, което е направило или има намерение да направи. Никога не го викай и не го принуждавай към активни действия.
8. Помагай на децата, които искат да работят, но се затрудняват в избора си на занимание.
9. Бъди неуморен и отново запознавай детето с пособията, от които то се е отказало преди това, помагайки му да усвои неусвоеното по-рано и да преодолее несъвършенството. Докато правиш това, изпълвай обкръжаващата среда с грижовност, сдържаност и тишина, мълосърдие и любов. Нека детето, което търси, да забележи готовността ти да му помогнеш, но не я натрапвай на детето, което вече е направило избора си.
10. Винаги когато общуваш с детето използвай най-добрите маниери и му предлагай най-добрите си страни, както и най-доброто от това, с което разполагаш.
Прочетено в Нета
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Сбогом Котанка! :(
2. Невъзможна любов
3. Най-четеният ми постинг - Интересно за рибите
4. Какво си, ЛЮБОВ?
5. Ася - усмивка
6. Ако бях...
7. Ин и Ян
8. За споделянето...
9. Мисис Съдба
10. Тайната...
11. Нещо като приказка...
12. Хорхе Букай
13. Тренировъчен полет до Юпитер
14. Космическо пътешествие - 2008
15. Галактиките
16. Мъглявините
17. Уроците на живота
18. На цветята - с Любов!
19. Адажио - вълшебство от звук и картини от Космоса!
20. Синя роза за теб, моя любов!
21. Мои стихове
2. Невъзможна любов
3. Най-четеният ми постинг - Интересно за рибите
4. Какво си, ЛЮБОВ?
5. Ася - усмивка
6. Ако бях...
7. Ин и Ян
8. За споделянето...
9. Мисис Съдба
10. Тайната...
11. Нещо като приказка...
12. Хорхе Букай
13. Тренировъчен полет до Юпитер
14. Космическо пътешествие - 2008
15. Галактиките
16. Мъглявините
17. Уроците на живота
18. На цветята - с Любов!
19. Адажио - вълшебство от звук и картини от Космоса!
20. Синя роза за теб, моя любов!
21. Мои стихове