Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.05.2019 10:58 - Цветя за учителя
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 1765 Коментари: 1 Гласове:
4

Последна промяна: 24.05.2019 16:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image

Цветя за учителя     Лиана Даскалова                                                                            Късах за моя учител цветя - здравец, лале, минзухари. Сам се катерех по диви места и по чукари.   Носех цветята на другия ден - пъстри букети. Стисках ги радостен, тих и смутен все до сърцето.   Моят учител - усмихнат и благ казваше с радост: - Колко цветя си донесъл ти пак! Цяла грамада!   Ти ми дъхтиш на гора, на роса с тия букети! Сякаш и ти с твойта руса коса станал си цвете!   Колко щастлив и доволен аз бях! С весела песен хуквах навън и букети берях - пролет и есен!   Тесен бе целият кър разцъфтял! Малко ми бяха цветята! Аз за учителя свой бих обрал всички цветя по земята!

image

image

Честит празник, учители и ученици, родолюбци!
Пазете и обичайте българският език, защото
..."Народността не пада там, дето знанието живей! 

image



Гласувай:
4



1. feq - Това ЗАЩО го няма в учебниците? ...
24.05.2019 16:43
Това ЗАЩО го няма в учебниците?
Българската азбука е всъщност разказ:

"„Аз буки, веди глаголати ! Добро ест живети дзело земля ! Иже (йота) како люди мислите, наш он покой. ръци слово твръдо ! ук, фрът, хер ! от ! ща чръв! ци ша ! еръ, ер, ери ! ет ! ен он ! йен йон ! юс ! ят !”

ПРЕВЕДЕНА на съвременен български език тази уникална азбука звучи така: „Помни буквите, учи да говориш ! Добре е да живееш здраво на земята ! защото както хора мислите, наша е той опора. изричай словото твърдо ! нагоре всеки да лети ! върви ! избягвай червея ! покорявай висотите ! ти мъж, ти юноша, вие хора ! човече ! с ум и разум ! във вярна посока и с ясно съзнание ! напред ! слава !“.
Аз зная буквите и животът със знанието е добър…ще мога да чета, да опозная живота, доброто и злото в него, да обичам, да прощавам, да съм човек..." А нима това не е смисълът на съществуването !? Истински дар за човечеството е тази азбука...С промисъл свише...
Благодарни ли сме ?" "В превод от прабългарски азъ означава памет. Освен това на древния ни език алем означава първи, а ан означава бог или небе. В новата азбука Кирил и Методий поставят на челно място буквата А като символ на начало и самосъзнание. Всяка следваща буква е взета от началото на конкретна дума и четени последователно те образуват смислен текст.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9536577
Постинги: 1413
Коментари: 8409
Гласове: 27060
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930