Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2011 09:14 - Проклятието "Самотен родител"
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 6777 Коментари: 7 Гласове:
16

Последна промяна: 16.09.2011 09:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Обществото поставя самотните родители в т.н. рискови групи. Това е едно "непълно" семейство, при което има висока степен на социален риск – социална изолация, безработица, бедност. За самотен родител се определя лице, отглеждащо самостоятелно своето дете /деца/, в отсъствие на брачен партньор, при наличие на обективни обстоятелства: -         загуба, смърт на един от родителите; -         раздяла, развод; -         дълготрайна загуба на трудоспособност при един от родителите. Наред с всички трудности свързани с отглеждането и възпитанието на децата си, самотните родители се сблъскват непрекъснато с материални проблеми, които вземат превес: -         недостатъчни финансови приходи от труд и издръжки, висока степен на риск от безработица, практикувани на ниско платени трудови дейности; -         изключително малко лично време, тъй като тези майки в 80% от случаите отглеждат самостоятелно децата си, или с минимална помощ от свои близки, роднини или упълномощени за това лица. В следствие на това, самотният родител се подлага на изключителни лишения и компромиси. Занижен е и здравния статус както на родителя, така и на детето /децата/ живеещи с него. В България действа нормативна уредба и специализирани институции за защита на неравностойната група на самотните родители. Висш орган за защита е Министерството на труда и социалната политика. Въпреки прилагането на указаните мерки и приоритетите относно самотните родители, тези мерки са недостатъчни и неадекватни поради следните причини: - недостатъчна "гъвкавост" на нормативните документи; - бюрократични пречки при получаването на социални помощи; - липса на координация между институциите; - липса на преференции на фирмите, които поемат отговорност при назначаване на работа на самотен родител - инвалид, самотни родители, децата на самотни родители, които са с право на работа. Реалността е жестока. Написаното остава в документите, по бюрата на многобройните правителствени и неправителствени организации. Защитата на рисковата социална група на самотните родители е показател за ефективност и демократичност на държавните институции. Ако имаме претенции за демократична и правова държава, в приоритет на социално отговорните институции трябва да бъде пълноправното положение на самотните родители. Децата са бъдещето на България, те трябва да живеят в социална равнопоставеност със своите връстници. Те трябва да се отглеждат в семейство, където самотният родител не е притиснат от т.н. обстоятелства и условности на държавните институции. Едва тогава ще можем да говорим, че живеем в правова и демократична държава. 

image

Един форум, в който можете да зададете своите въпроси:

http://forum.samotniroditeli.com/index.php?topic=423.0

image

"Аз не рисувам това, което виждам. Рисувам това, което мисля." Пабло Пикасо




Гласувай:
16



1. bizcocho - Фея, това е тема, по която много си ...
16.09.2011 13:49
Фея, това е тема, по която много си отварях устата, докато живеех в бг и поради товва не един път бях черната овца. Това е закостенялото на фалшивия ни морал. Много от самотните родители са по-качествени и пълноценни родители, отколкото множество безотговорни двойки, които са се отчели с деца, или такива, които поддържат ада около едно дете, защото заради него са решили да са заедно. Действително отговорността и ангажиментите на една самотна майка са много по-големи от тези на семейната. Не говоря разбира се за тези, които по природа не познават думата отговорност.
Аз самата сама си отгледах децата, без да търся издръжка от мъжа ми, аа и детските зарязах, защото изобщо не ми се занимаваше с техните листчета и документчета и знам какво значи това. Институции ли? Тез лумпенизирани бюрократи хич да не ми се налагаше да ги срещна, не ми липсваха. Затова и педагогическото си образование за нищо го нямах. Ползвах го само много малко време, бе запушване на дупка, защото бе абсурд да се вържа за без пари да ми отнемат времето и нервите, а имах 3 деца за гледане, че като си и осинових още едно, та 4 станаха. А държавата винаги е била в безхаберие по въпроса И само тя да е. А моралните околни? Толкова оплюване на жената и самотния родител съм срещал само в бг. Дали в някои държави съм била малка, за да го забележа, дали сега, вече зряла, не съм попадала на такова, но е факт, че другаде не го срещнах!
цитирай
2. bizcocho - И още нещо - тук преди време ми искаха ...
16.09.2011 13:59
И още нещо - тук преди време ми искаха документ, че съм разведена, защото от това съм имала някакви привилегии. Нищо, че децата ми са пълнолетни. Та... какво да говоря...
Изобщо не ми се обяснява колко трудно взех от бг този документ, колко разходи ми коства/оказа се, че за съвета не съм била разведена, нямали от съда решение, което трябвало да получат след обявено решение. Щях да падна! И тез пари държавни взимат!/
А тук точно за половин час ме вмъкнаха в някакви си тяхни графи.
цитирай
3. feq - На вниманието на всички "с...
16.09.2011 17:51
На вниманието на всички "самотни родители" и техните деца! Трудно е да се носи това клеймо и с него да се обясняват всички неволи, които се струпват на главата ви, нали? Дайте предложения, които ще включим към петиция до Народното събрание. За да се чувствате равнопоставени с т.н. "нормални" семейства.
цитирай
4. feq - Само, който е преживял нещо подобно, може да те разбере, Жени!
16.09.2011 18:00
1. bizcocho - Фея, това е тема, по която много си ...
13:49 Фея, това е тема, по която много си отварях устата, докато живеех в бг и поради товва не един път бях черната овца. Това е закостенялото на фалшивия ни морал. Много от самотните родители са по-качествени и пълноценни родители, отколкото множество безотговорни двойки, които са се отчели с деца, или такива, които поддържат ада около едно дете, защото заради него са решили да са заедно. Действително отговорността и ангажиментите на една самотна майка са много по-големи от тези на семейната. Не говоря разбира се за тези, които по природа не познават думата отговорност.
Аз самата сама си отгледах децата, без да търся издръжка от мъжа ми, аа и детските зарязах, защото изобщо не ми се занимаваше с техните листчета и документчета и знам какво значи това. Институции ли? Тез лумпенизирани бюрократи хич да не ми се налагаше да ги срещна, не ми липсваха. Затова и педагогическото си образование за нищо го нямах. Ползвах го само много малко време, бе запушване на дупка, защото бе абсурд да се вържа за без пари да ми отнемат времето и нервите, а имах 3 деца за гледане, че като си и осинових още едно, та 4 станаха. А държавата винаги е била в безхаберие по въпроса И само тя да е. А моралните околни? Толкова оплюване на жената и самотния родител съм срещал само в бг. Дали в някои държави съм била малка, за да го забележа, дали сега, вече зряла, не съм попадала на такова, но е факт, че другаде не го срещнах!
...
Напълно съм съгласна с теб!
И аз съм минала през деветте кръга на Ада, наречен БЮРОКРАТИЧНА МАШИНА В БЪЛГАРИЯ... и все още ми се налага да събирам документи от три институции, за да ги представя на четвърта /днес също!!!/

Та затова иде реч в този материал: ТРОМАМА, НЕКОМУНИКАТИВНА, ЗАТЛАЧЕНА Е ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ИНСТИТУЦИИТЕ... ПРИ ТОВА НАЛИЧИЕ НА КОМПЮТРИ, МОБИЛНИ ВРЪЗКИ,... НЕ ТЕХНИКАТА, А НЕЩО В ОРГАНИЗАЦИЯТА КУЦА...
цитирай
5. feq - Приоритет на социално отговорните институции трябва да бъде пълноправното положение на самотните родители.
16.09.2011 18:09
В България е проклятие да бъдеш "самотен родител"...
Избягнях умишлено термина "самотна майка", защото и "самотните бащи" не са никак малко в последно време и по мои наблюдения. Когато един от родителите е БЕЗОТГОВОРЕН към семейството си, без значение е дали ще е мъж или жена, винаги от това страда детето /или децата/. В такова "непълно" семейство еднакво са ощетени и родителя, и детето /или децата/. Те нямат нужното самочувствие и самоувереност. Подложени са на ежедневни изпитания от финансово и морално естество.
И МЪЛЧАЛИВО НОСЯТ СВОЯТ КРЪСТ...
цитирай
6. tit - Аз най-добре да си замълча!
17.09.2011 00:11
Не вярвам нещо да се промени! Защото никой не гледа как са реално нещата, а - само документите! А по документи половината циганки са самотни майки и ни изпреварват. Каквото и да се направи за "самотните майки" пак те ще се възползват. Но виж - за отношението може да се направи нещо, но то пак опира до общото чувство за отговорност и нравственост на хорат около нас!
Благодаря ти за тоз постинг, но аз лично не вярвам...
цитирай
7. feq - И не само ти замълчаваш, tit!!! ? В България мълчанието се превръща в традиция... Недоверието също...
18.09.2011 09:30
. tit - Аз най-добре да си замълча!
17.09 00:11 Не вярвам нещо да се промени! Защото никой не гледа как са реално нещата, а - само документите! А по документи половината циганки са самотни майки и ни изпреварват. Каквото и да се направи за "самотните майки" пак те ще се възползват. Но виж - за отношението може да се направи нещо, но то пак опира до общото чувство за отговорност и нравственост на хорат около нас!
Благодаря ти за тоз постинг, но аз лично не вярвам...
...
В понятието "самотен родител" се включват както майките, така и бащите, без значение към коя етническа група се определят. Дискриминацията се изключва. Нали имаме претенции за правова и демократична държава?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9497599
Постинги: 1410
Коментари: 8408
Гласове: 27050
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031