Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09.2011 08:18 - Училище - мъчилище, здравей!
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 9649 Коментари: 16 Гласове:
16

Последна промяна: 15.09.2011 08:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Със учебник "Доброта"
да влезем в училище, деца!
Сбогом, топло, синьо лято!
Училище - мъчилище, здравей!

image

*  *  *
Искам да съм мъничък вълшебник,
за да мога с пръчица в ръка
да създам магически учебник,
който се нарича "Доброта"!
Чудните си листи щом разтвори,
да го чуят чак накрай света!
Да научи всеки да говори
светлия език на обичта!
Вместо бомби, да летят балони!
Хората да имат хляб, подслон...
На закуска да ядем бонбони,
на вечеря сладолед - цял тон!
Да си имат малките дечица
мама, татко, братчета, сестри...
Радостта да пее като птица!
Вместо сълзи, да блестят звезди!
  Искам да съм мъничък вълшебник,
за да мога с пръчица в ръка
да създам магически учебник,
който се нарича "Доброта"! 

*  *  *
За съжаление, не зная кой е авторът на тези редове, но напълно споделям неговото желание за учебник "Доброта" в училището на Живота.

 image

Мили деца, днес първият школски звънец ще ви събере отново заедно. Събирайте и вие страничките на Добротата, мили мои малки, големи и още по-големи деца. Прикрепяйте ги с кламерче всичките заедно и ги носете винаги със себе си. И така нека листче по листче, в края на учебната година в чантата ви да има голяма, цяла книга със заглавие:
 "Моята Доброта". 
И тогава,...
Чудесата няма да имат край! Повярвайте ми!
Честита учебна година, първокласници, малки и големи ученици! Трупайте знания и мъдрост...
Спорна учебна година, колеги!
Търпение, вяра и оптимизъм ви желая...
Здравей, училище любимо!

image



Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. feq - В своята встъпителна реч за първия учебен ден немският писател, автор на "Хвърчащата класна стая" - Ерих Кестнер отправя своето послание:
15.09.2011 08:32
Мили деца,
Ето, че вие вече седите подредени по букви или височина, за първи път на твърдите си чинове и ми напомняте, надявам се поради сезона, на нанизани за сушене манатарки, вместо да напомняте за щастливци. Някои от вас се въртят, като че ли седят на жарава, други седят, като че ли са глътнали бастун. Някои от вас се хилят глупаво, червенокосият от третата редица се е втренчил в черната дъска, като в някакво мрачно бъдеще.
Вие малко се боите и не бих казал, че инстинктът не ви лъже. 12 - ят ви час удари! Живи бяхте досега, сега ще ви консервират. Така, както направиха с мене - от дървото на живота - в консервната фабрика на цивилизацията; това е пътят, който лежи пред вас. Има ли смисъл да давам съвети за такъв път? И то като човек, който и да се дърпа, сега има вкус на консерва? Но оставете го поне да опита. Да започнем с най-важния съвет, които трябва добре да запомните:
Не се оставяйте да ви избият детството от главите.
Вижте какво, повечето хора захвърлят детството си като стара шапка. Забравят го като сменен телефонен номер. Техният живот прилича на суджук, който те бавно изяждат и това което е изядено, вече не съществува.
А вас ще ви бутат от клас в клас. И когато накрая сте на последното стъпало и балансирате, ви отрязват "излишните" вече стъпала и вие не можете да се върнете.
А не би ли трябвало в живота да бъде като по стълбище на къща, по което може да се качва и слиза?
Колко струва и най-хубавият първи етаж без мазето с ухаещи плодове?
Но повечето живеят така. Стоят на най-високото стъпало, без къща и без стълбище и си придават важности.
В началото бяха деца, после станаха възрастни, а какво са сега?
Само, който като възрастен е останал дете е Човек!
Бог знае дали ме разбрахте.
Простите неща са толкова трудни за обясняване!...
цитирай
2. feq - . . . Не бъдете твърде прилежни. При ...
15.09.2011 08:33
...Не бъдете твърде прилежни.
При този съвет мързеливите да си затворят ушите. Той важи само за прилежните, но за тях той е много важен. Животът не е само от училищни задачи. Човек трябва да учи, а волът да зубри. Главата не е единствената част от тялото. Който твърди обратното лъже. А, който вярва на лъжата, няма да изглежда твърде добре, след като издържи бляскаво всички изпити. Трябва също да можете да скачате, танцувате, пеете. Иначе, макар и с глави, пълни със знания ще бъдете сакати хора и нищо повече...
НЕ СЧИТАЙТЕ КАТЕДРАТА ЗА ТРОН ИЛИ АМВОН!
Преподавателят не стои по-високо от вас, за да го боготворите, а за да ви вижда по-добре.
Той не знае всичко и не може да знае всичко.
Ако въпреки това се прави на всезнаещ, проявете разбиране, но не му вярвайте!
Ако обаче си признае, че не знае всичко, обичайте го.
Защото той наистина заслужава вашата обич.
И още нещо:
преподавателят не е магьосник, а ГРАДИНАР.
Той може и ще ви окопава и плеви.
НО, ДА РАСТЕТЕ - ЩЕ ТРЯБВА САМИ!
цитирай
3. stela50 - Поздрави , Феичка ...Прекрасен постинг ...
15.09.2011 11:01
Щастлива и успешна учебна година !
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - Честит първи учебен ден, Феичка!
15.09.2011 11:06
Щастлива и ползотворна учебна година! Не се съмнявам, че ще е такава, където ти преподаваш.:) Поздрави и най-добри пожелания от сърце!
цитирай
5. yotovava - Мойто с нетърпение очакваше първия учебен ден,
15.09.2011 13:47
цяло лято ми мрънка - Скукааа, скукааа ...

:)))))))))))))))))))
цитирай
6. tota - Феичка, честит първи учебен ден! Честита Новата учебна година!!
15.09.2011 14:23
За учителите, които помним и носим в себе си и за тези, които продължават на попрището отговорно да отварят очи и да изграждат личности!!
Честита да е новата учебна година! Добро да е началото!
Дерзайте! Носете с гордост това звание учител! Обичайте децата и се гордейте с успехите им!
Специални поздрави и пожелания за добър старт на младите учители!!

На теб - здраве и творчески успехи!!
Щастлива и ползотворна да е!
цитирай
7. ivankalilova - Честит първи учебен ден и от мен, ...
15.09.2011 15:23
Честит първи учебен ден и от мен, Феичка !Пожелвам на дечицата много здраве, прекрасен и незабравим първи учебен ден, след това една успешна учебна година изпълнена с много хубави емоции съчетани с хиляди детски усмивки
Най - строгият учител е животът ни, най- мъдрият учител е книгата до нас, най - важният учител е първият ни!
Много успехи и късмет!:)))
цитирай
8. mileidi46 - Budi blagoslovena vul6ebnize. . ...
15.09.2011 17:01
Budi blagoslovena vul6ebnize..
Obi4am te.I ti se radvam!!!
S usmivki i mnogo obi4..
цитирай
9. erato7 - Успешна и спокойна да е новата уч...
15.09.2011 17:14
Успешна и спокойна да е новата учебна година за нас, добра Феичка!
цитирай
10. kasnaprolet9999 - Честито първокласници, не се съ...
15.09.2011 17:33
Честито първокласници, не се съмнявам, че днес сте много щастливи.Честито на всички ученици, които тръгват днес на училище. Колкото повече знания получите, толкова повече ще ви бъде по-лесно да се справите с трудностите в живота.Затова има един лаф-колкото повече-толкова повече.Честито и на всички учители, тяхната отговорност е много голяма към младото поколение. Учете ги така, че знанията да им бъдат полезни и практически приложими. Правете го с любов, професионализъм и строгост, за да хване декиш :))

цитирай
11. feq - Благодаря за милите пожелания, приятели!
15.09.2011 21:31
По Слънце, светлина и топлина да ни върви тази учебна година!
Здраве и късмет на всички!

:* stela50
:* malchaniaotnadejda7
:* yotovava
:* tota
:* ivankalilova
:* mileidi46
:* erato7
:* kasnaprolet9999

Благодаря за хубавите пожелания, приятели, още веднъж!
фея
цитирай
12. feq - Днес прочетох този текст, който ме впечатли и го копирах за вас...
15.09.2011 21:35
Мечешката кожа

Вън е студ. И в железните клони
пее вятърът зъл и свиреп.
Аз не зная защо си припомних
в тая нощ януарска за теб.
-Наша мила, добра и далечна.
В тоя миг сред самия площад
гледам лампата сребърно млечна
и народ от големия град,
който бърза навън за театър.
В тоя миг надалече от тук
теб те среща родопският вятър
и макар че надолу е юг
гледаш как като бяла загадка
тежък сняг по билата е спрял.
И вървиш с двайсет сини тетрадки
скрити нейде под стария шал.
Ти си проста като зимата бяла
Нямаш накит, прост е твоят вървеж,
само там дето дишаш, на шала
е разцъфнало кичурче скреж.
Трета зима. А няма те още!
Вън вали и вали.Все вали.
Ти си спомняш студентските нощи
и навярно сега те боли.
Тъй самотна, не те ли е страх,
че животът е тъй бързотечен
и мечтите ще рухнат във прах?
Като миг младостта си отива
на живота по краткия път.
А кога ти ще бъдеш щастлива?
А кога твойте дни ще цъфтят?
- Ти ме питаш дали ми е тежко.
Тежко е.
Ти ме питаш дали ме е страх.
Страх ме е.
Питаш ме имам ли любов.
Нямам.
Питаш ме дали съм щастлива.
...
Снощи при мене дойде малката Халиде и ми донесе една мечешка кожа. Преди две години старият Рамзи – бащата на Халиде – би своята дъщеря от училище до дома си защото не й даваше да учи. Снощи той изпрати Халиде при мен и й заръчал: "Занеси тази кожа на учителката и й кажи да си ушие кожух, че у нас е студено."
...
Ти ме питаш дали съм щастлива.
Аз не зная , ала в снощния час
аз усетих как в мене прелива
топла кръв. Заплаках на глас.
Халиде, Халиде, мое малко юначе -
шепнех аз. Заплака и то.
Ти видял ли си малка сърничка да плаче
без да може да каже защо.
Ти ме питаш дали съм щастлива.
Гледам мечата кожа сега.
Гледам вятърът вън как навива
на огромни кълбета снега,
Сякаш бели магьосници чукат
по прозореца чер и студен.
И си мисля за тебе от тука
ти дали си щастлив като мен.

Иван Радоев
цитирай
13. mamas - Невероятна си, Юлия!
15.09.2011 22:40
Бъди щастлива и през тази година със своите ученици!
цитирай
14. abanos - Хареса ми ...
15.09.2011 23:54
И те поздравявам с едно прекрасно клипче!не съм го правила аз,но страшно ми хареса!Направено е от една учителка,която много харесвам!На добър час!
http://vbox7.com/play:f1f8abdd
цитирай
15. abanos - Хареса ми ...
15.09.2011 23:57
А със спомена за Ерих Кестнер,направо ми разтопи сърцето!Благодаря ти!
цитирай
16. priqtel12 - Привет, Юлия!
16.09.2011 23:08
Показателно е това, че и двете сме заложили на добротата, избирайки тема за постинга. Явно защото е толкова нужна в живота ни.
Дай Боже пожеланията ти тук да се сбъднат!
Спорна година!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9498658
Постинги: 1410
Коментари: 8408
Гласове: 27050
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031