Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.04.2009 16:20 - Овчарската торбичка
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 7047 Коментари: 10 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

(народна, но... и поучителна съвременна приказка)

Синът се изучил в големия град. Станал голям началник. Един ден се завърнал в бащината къща да навести старите си родители. Похапнали, поприказвали си и на тръгване, като напълнил колата с буркани и зеленчуци, изведнъж се обърнал към стария си баща с молба: "Татко, този пост е много отговорен и висок, че мога да се главозамая, да ми се завие свят и да се хързулна, без да се усетя. Затова, дай ми овчарската торбичка, нека виси в приемната ми, та да помня от къде съм дошъл, къде съм израснал, какво овчарче съм бил. Нека всички, които ще влизат при мен, за да ми поставят въпроси и искания да знаят, че тази торба ми е светиня. Както съм я носил, мога пак да я нося. Мога и стар овчар да бъда, но компромиси не искам да правя. По държавните закони ще се водя". 
Поклатил глава бащата: "Работата не е в торбата, синко! Вземи я, пази я и нека ти носи късмет".

image Завърнал се синът във ведомството и окачил торбичката в приемната си. Всички я гледали с възхищение и недоумение - това намек ли някакъв значи? Свършил работният ден, началникът излязъл от кабинета си и какво да види: торбата както била закачена в приемната цялата била препълнена, претъпкана, още малко ще се скъса. Всички посетители си мислели, че торбата не е закачена случайно. Щом празна е поставена, трябва да се напълни. Иначе, защо я е оставил шефа да виси? И всеки, който минавал оттам заедно със молбата си оставял и по един подарък. Колкото по-голяма молбата, толкова по-голям подаръкът придружен с листче с входящият номер. Началникът - овчар погледал торбата първо с недоумение, после с двоумение, най-после с доумение. "То се е видяло, че с идеализъм няма да оправим работите и делата, ами я да гледам аз по-реалистично на  нещата". Снел торбата пълна до колата си, а на другият ден я оставил пак празна в приемната.
Поуката,... каква е тука… 

image

Изберете овчарска торбичка за вашият шеф! 
Закачете я на видно място... 
и от време на време слагайте по нещичко в нея...



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - За съжаление
03.04.2009 16:33
днешните шефове не се задоволяват вече само с една овчарска торбичка :P
Весели и усмихнати почивни дни !:)
Пздрави!
цитирай
2. mathilda - хаха,
03.04.2009 16:36
и една овчарска торбичка, в която нашия шеф да слага по нещо :)
цитирай
3. feq - И нещо позабравено, за да си припомнят нашите началници!!!
03.04.2009 16:40
Когато бях овчарче - народна песен

Когато бях овчарче и овците пасях,
Бях много благодарен, макар и сиромах.
Щом пукнеше зората изкарвах ги навън
И свирех из гората подпрян на някой пън.

И времето бе кратко със шарений кавал
И никога тъй сладко не съм ни ял, ни спал.
И днес, когато видя овчарче малко аз,
Не знам защо завиждам и пъшкам си без глас.
цитирай
4. feq - sartorium, прав си...
03.04.2009 17:02
в понеделник май ще трябва по няколко торбички да се носят ;)))
цитирай
5. feq - mathilda, де се е чуло видяло,
03.04.2009 17:04
шеф подаръци да раздава!!!
Впрочем, може би само на секретарката си -
за вярна и безотказна служба ;)))
цитирай
6. hara73 - тази поука ...:-)))
03.04.2009 18:10
нещо не ми харесва, може ли да си измисля друга или това е право на автора :-))) иначе поздрави за съвременната приказка и аз съм фен на приказките :-)))
цитирай
7. feq - hara73, приемам всякакви други варианти! Отворете въображението си, приятели!!!
03.04.2009 18:26
Торбичките могат да бъдат всякакви - овчарски, краварски, митничарски, банкерски...
Давайте, повече разнообразие да има...
цитирай
8. priqtel12 - Да, съвременна
03.04.2009 20:54
и за жалост съвсем истинска приказка, която вярно отразява действителността, в която живеем. Поздрави и от мен и много усмивки през почивните дни!
цитирай
9. krotalka - "С каквито се събереш, такъв ще станеш!"
03.04.2009 21:39
Или "Дават ли ти еж, гонят ли те беж"

И двете са в сила . Пълнят торбичките и се запасяват, зер утре може да ги подгонят.
цитирай
10. niker - ....''с любов към''
06.04.2009 11:19
... моя шеф, мога да кажа единствено, че е твърде далече от такива намеци - голям материалист, кариерист, дупелизец... ако, овчарската торба се появи пред полезрението му, ще се ядоса защо е празна !!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9493380
Постинги: 1410
Коментари: 8408
Гласове: 27050
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031