Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.03.2008 12:39 - Децата ни
Автор: feq Категория: Забавление   
Прочетен: 2633 Коментари: 8 Гласове:
1

Последна промяна: 16.03.2008 12:41


Всички се учат чрез подражание. 
Така се учат и добрите обноски. Подготовката на децата за бъдещето започва от най- ранното им детство. Малкото дете усвоява лесно навиците и маниерите на родителите. Погрешните
родителски действия пречат на правилното му формиране. Децата участват в разговорите на възрастните, 
но без да се превръщат в негов център. 
Не им говорете на „бебешки” език. 
Те искат равноправие и разбиране, искат да се чувстват големи и важни.
Заплахите, заканите, незачитане на мнението им предизвикват съпротива. Излишната строгост също не помага. Винаги спокойно обяснявайте 
на детето грешките му, поощрявайте го, споделяйте важните проблеми.
Ще се учудите сами, колко невероятно правилни решения могат да вземат децата понякога.
Доверявайте им се, доверието ви предизвиква доверие! Децата се нуждаят от грижи и внимание, от модел на поведение, а не от излишни ограничения и забрани. В желанието си да ги предпазим от негативните неща в живота, ние ги лишаваме от най- ценното- общуването и избора им на приятели, 
превръщаме ги в „цветенца в саксийки”, и когато се сблъскат с 
реалния живот, неминуемо ще преживеят много разочарования.
Лео Баскаглия, писател и преподавател, разказва
за един конкурс,
в който трябвало да журира.
Задачата на конкурса била да се определи
най-грижовното дете. 
Победителят било едно четиригодишно момченце,
чийто възрастен съсед наскоро изгубил съпругата си.
Когато малкото дете видяло, че мъжът плаче,
отишло в двора на господина, покатерило се в скута му
и останало седнало там.
Когато се върнало при майка си,
тя го попитала какво е казало на съседа,
а малчуганът отвърнал:
” Нищо, само му помогнах да поплаче”.
 



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Трудно ми е да коментирам
16.03.2008 12:52
Моите деца отдавна пораснаха и поеха по своя път. Надявам се, че сме се справили добре с възпитанието им.
цитирай
2. feq - Ще ми бъде интересно да прочета
16.03.2008 17:52
вашите методи на възпитание. Сещам се в момента за един хубав български филм "Таралежите се раждат без бодли" С носталгия към хубавите филми за деца, нали!
цитирай
3. maymi - За възпитанието може да се каже всичко...
16.03.2008 22:03
...и всичко да е вярно или обратното - грешно..
Зависи от толкова много неща и индивидуалности. От ген, от природа, от среда...
Синът на авторът на най-известната книга за отглеждане на деца, по която от години се водят майки от целия свят, се самоуби.
Ако ставаше само с постулати...
цитирай
4. iliada - feq
16.03.2008 22:13
С времето осъзнаваме някой грешки при възпитанието -сега за някой мои действия от близкото минало свързани с възпитателските ми усилия съжелявам.Бях прекалено строга!Учих децата си на морал и отговорност ,на принципност и каквото там се сетя -но в момента живота е тотално променен!
Права си да поставиш тази тема ! Тя винаги е актуална !
цитирай
5. maminkavania - Както се отнасяме с децата,така и те се отнасят с нас.
17.03.2008 18:30
Старая се,но всеки е имал моменти да избухне и да ги наговори едни....Много ми стана мъчно,когато видях веднъж по-големия ми син да се кара на по-малкия и да използва същите думи,жестове като мен,дори интонацията на гласа му беше като моята.Не ми хареса как изглеждам от страни тогава...
Иначе когато големия беше около три годишен и ме видя веднъж разстроена,дойде при мен,прегърна ме и ми каза:"Мамо,ти малко се ядоса-т`ява да те гушна!"-понякога те имат най-добрия лек за душата ти,ако можеш да го разпознаеш.
Поста ти ме накара да се замисля отново за много неща...
цитирай
6. feq - maymi,
17.03.2008 18:39
Децата ни са толкова объркани и самотни.Трябва да им помагаме- не с думи , с действия! Ако се усмихнеш на дете, ако погалиш дете, ако избършиш сълзите на дете ти си направил добро!!!
цитирай
7. feq - iliada,
17.03.2008 18:45
нищо няма по-голямо въздействие от изкуството, а твоите картини носят наслада за всички! Да, грешим, човешко е, но важното е други да не повторят нашите грешки, нали?
цитирай
8. feq - vania,
17.03.2008 18:50
Децата са искрени, те не умеят да лицемерят. Много са емоционални и трябва да ги поощряваме за хубавите постъпки.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9494021
Постинги: 1410
Коментари: 8408
Гласове: 27050
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031