Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2013 21:06 - Старицата в черно
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 1678 Коментари: 1 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

ЗАБРАДКА

Тя живее сама във селцето, зад хълма, ей там -
в малка къща, облечена в тъмен бръшлян и неволи.
Всеки ден влиза първа смирено във старият храм.
... Всяка нощ на иконата в своята стая се моли.
Все по бавно и трудно тя вече изкачва баира,
и се лута из двора, все нещо реди и почиства...
Сухи клечки в гората прегърбена после събира,
и безмълвна до огъня стари албуми прелиства.
Тя очите под своята черна забрадка прикрива.
Не говори, не пита, от никого нищо не иска.
Но макар и безмълвна дланта и е тъй жалостива...
Колко пъти дарила бе хляба си, знаейки риска,
че това е последният къшей в дома и самотен
и ще храни със спомени своята тъжна душа...
Но копнееше тя да напусне света си сиротен
и иконата молеше „Господи, дай ми крила!”
После сбираше сълзите в своите куфари стари
щом от снимките гледаха топли безмълвни очи.
На вратата не чукаха нейните мили другари -
полетяха отдавна в небето техните души.
Тя остана сама. Без съпруг, без деца, без роднини.
И без думи за казване, само с молитви нечути.
Бавно нижеше времето своят гердан от години,
а браздите по чЕлото пишеха своите маршрути...
За последно видях в храма нейната черна забрадка.
Китка здравец... Икона... Сълза... И молитва една.
Дори мернах очите и тъжни, макар и за кратко.
Чух молбата и ...”Господи, моля те, дай ми крила!”
После слабата фигура бавно стопи се зад хълма,
като черна прашинка от още по-черна съдба...
И тогава в душата ми зрънце човечност покълна!
На старицата исках аз капка любов да даря.
Всичко, дето в сърцето си имах във шепи събрах,
и поех аз по пътя към старата къща в бръшлян.
Не пристигнах на време! Уви... Закъснях, закъснях!
На старицата нищо не можех аз вече да дам...
Тя стоеше смирено разтворила своят албум...
Догорял беше огънят в нейната тъжна душа.
Но с усмивка заспала бе своя желан вечен сън -
Бог изпълни молбата и - бе я дарил със крила!
Тя все още живее в селцето зад хълма, ей там...
Сякаш виждам душата и - броди спокойна край мене.
Не можах на старицата в черно аз нищо да дам,
но остави следа тя в сърцето ми... За дълго време!

Павлина Соколова



Гласувай:
8



1. mariniki - остави тъжна следа...
24.01.2013 20:13
и в моето сърце...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9523932
Постинги: 1412
Коментари: 8409
Гласове: 27058
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930