Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2012 18:11 - Върви, не спирай!
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 11305 Коментари: 17 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image


Урок

Вървял мъдрецът в планината,
нарамил раница от дни,
обрулен от житейски вятър
с нозе, издрани от скали... 

Задъхан, Пътя негов следвал
един замислен пилигрим
и колкото денят напредвал,
изгубвал свежия си грим...

"Учителю, прости, кажи ми -
защо по трудното вървим,
изнемощявам, нямам сили
и не говорим, а мълчим? 

Какъв е смисълът да гоним
уроците на вечността –
нима душата мисли рони
за чаша вкусна суета?" 

"Приятелю, поспри, послушай
как славей пее в утринта,
ако замлъкнеш, и тревата
ще ти разкаже за света... 

От мен помни едно – Не спирай,
дори словесният камшик
гърба ти с огън да съдира
и вярвай – обичта е щит. 

Усмивката е свободата,
в която ще намериш лек
за разгневилия се вятър –
и не желай ти път по-мек... 

Щом стигнеш в себе си – поспри се
и се запитай – Кой съм аз? -
един артист с билет на зрител
в костюма от човешка страст... 

Един творец на много грешки,
решил нагоре да върви -
върхът със мълнии посреща
сред бури, дъждове, мъгли...

Не спирай, в стъпките се учиш -
на изпит да си и пред Бог –
не се страхувай, всяка случка
урок е в земния живот"... 

автор Огнян Пожаров 

image

Пътят на живота за невежия
е труден...

Пътят на живота за разумния
е лек...

Разбраното противоречие на едни носи радост,
а на други - скръб...

Ако скърбиш за това, което си разбрал,
не си познал живота...

Ако се радваш на това, което си разбрал,
си схванал светлите му страни...
 












Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gocho52 - Няма да спираме!...
21.07.2012 18:26
..
цитирай
2. stela50 - Прекрасен постинг, Феичка ...
21.07.2012 18:37
Стих, картина , музика ... мъдрости --
силно въздействащи положителни емоции.
Поздрави !
цитирай
3. pevetsa - Юле, мила, благодаря, ... ЧЕ ТЕ ИМА!
21.07.2012 18:37
От мен помни едно – Не спирай,
дори словесният камшик
гърба ти с огън да съдира
и вярвай – обичта е щит.
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Поздрави за хубавия постинг, много ...
21.07.2012 18:55
Поздрави за хубавия постинг, много истина и красота има в него, добре подбрана музика.
цитирай
5. feq - Животът е действие и движение - НАГОРЕ!
21.07.2012 19:07
1. gocho52 - Няма да спираме!...
18:26
цитирай
6. feq - Благодаря ти, Таня, чувствам, че мислим еднакво...
21.07.2012 19:08
2. stela50 - Прекрасен постинг, Феичка ...
18:37 Стих, картина , музика ... мъдрости --
силно въздействащи положителни емоции.
Поздрави !
цитирай
7. feq - Алекс, продължавай... само напред, въпреки всичко! :)))
21.07.2012 19:10
3. pevetsa - Юле, мила, благодаря, ... ЧЕ ТЕ ИМА!
18:37 От мен помни едно – Не спирай,
дори словесният камшик
гърба ти с огън да съдира
и вярвай – обичта е щит.
цитирай
8. feq - Невенка, мила, това е нашата мисия в този живот! Радвам се, че те открих, приятелко! :)))
21.07.2012 19:11
4. kasnaprolet9999 - Поздрави за хубавия постинг, много ...
18:55 Поздрави за хубавия постинг, много истина и красота има в него, добре подбрана музика.
цитирай
9. mt46 - Добро послание!...
21.07.2012 19:29
Но понякога е нужно да поспрем, да се огледаме, да помислим - дали не сме объркали Пътя...
цитирай
10. feq - Съгласна съм с теб, Марине, поспираме за почивка и размисъл... и тогава чуваме гласовете на ПРИРОДАТА, а те никога не могат да ни подведат!
21.07.2012 19:35
9. mt46 - Добро послание!...
19:29 Но понякога е нужно да поспрем, да се огледаме, да помислим - дали не сме объркали Пътя...

...
"Приятелю, поспри, послушай
как славей пее в утринта,
ако замлъкнеш, и тревата
ще ти разкаже за света...
цитирай
11. mamas - Кой съм аз?
21.07.2012 21:04
"Щом стигнеш в себе си – поспри се
и се запитай – Кой съм аз? -"
Благодаря за така приятно поднесените мъдрости!
цитирай
12. feq - Заслугата за този постинг, Славе, е на автора на стиха - Огнян Пожаров. Аз само го споделих с вас...
21.07.2012 22:53
11. mamas - Кой съм аз?
21:04 "Щом стигнеш в себе си – поспри се
и се запитай – Кой съм аз? -"
Благодаря за така приятно поднесените мъдрости!

...
"Кои сме? От къде идваме? Защо сме на тази Земя?"
Това се само част от въпросите, които в даден момент всеки от нас си задава...
Понякога намира отговорите, понякога...
цитирай
13. анонимен - ти фея защо си пак на първа а лидис не ...
22.07.2012 04:18
ти фея защо си пак на първа а лидис не може да се Уреди от теб
затова ти блъска минуси от 100-те си профила
цитирай
14. feq - Ти пък, Анонимен, как се уреди при мен след като съм забранила Анонимните?! Минусите и плюсовете не ме вълнуват, нито пък първата... Аз не пиша за враговете,...
22.07.2012 08:26
ПИША ЗА ПРИЯТЕЛИТЕ СИ, които открих тук, в блога.
А ти, Анонимен, явно не се числиш към тях, щом ми задаваш такъв въпрос...

13. анонимен - ти фея защо си пак на първа а лидис не ...
04:18 ти фея защо си пак на първа а лидис не може да се Уреди от теб
затова ти блъска минуси от 100-те си профила

...

Виртуалният облик на човек винаги е свързан с реалния му такъв.
Многото лица на даден човек издават неговата несигурност и слабост!!!
ЖАЛКО, много жалко :(
цитирай
15. vmir - Търпението е качество, пред което се прекланям дълбоко.
22.07.2012 14:00
С твое позволение, приятелко, ще напомня едно твърдение по въпроса:
"Цялото човешко умение не е нищо друго, освен смес от търпение и време" - Балзак.

Приятна неделя! :)
цитирай
16. feq - ..."смес от търпение и време"... Бих актуализирала мисълта на Балзак, ако позволиш: "И ... разумен анализ и адекватна бърза реакция..."
23.07.2012 08:44
15. vmir - Търпението е качество, пред което се прекланям дълбоко.
22.07 14:00 С твое позволение, приятелко, ще напомня едно твърдение по въпроса:
"Цялото човешко умение не е нищо друго, освен смес от търпение и време" - Балзак.

Приятна неделя! :)
...
Историята ни помни 500 години търпение и толерантност,...
но днес, дали ТЪРПЕНИЕТО не "изяжда" ВРЕМЕТО ни?!
Престоят ни на Земята е твърде кратък, за да стоим, търпим и да чакаме...
Разумът трябва да е водещ, после чувствата и след това възможно най-правилносто действие като ответна реакция...
Така мисля аз!
Приятна седмица, Воймир!
:)))
цитирай
17. vmir - 16. feq,
24.07.2012 08:24
feq написа:
15. vmir - Търпението е качество, пред което се прекланям дълбоко.
22.07 14:00 С твое позволение, приятелко, ще напомня едно твърдение по въпроса:
"Цялото човешко умение не е нищо друго, освен смес от търпение и време" - Балзак.

Приятна неделя! :)
...
Историята ни помни 500 години търпение и толерантност,...
но днес, дали ТЪРПЕНИЕТО не "изяжда" ВРЕМЕТО ни?!
Престоят ни на Земята е твърде кратък, за да стоим, търпим и да чакаме...
Разумът трябва да е водещ, после чувствата и след това възможно най-правилносто действие като ответна реакция...
Така мисля аз!
Приятна седмица, Воймир!
:)))


Търпението и толерантността към чуждите през въпросните 500 години не са друго, а нетърпение и нетолерантност към своите, Феичке. Подозирам, че причина за разногласията и взаимната нетърпимост е присъединяването през XII - ти и XIII - ти век на огромни маси кумани и печенеги, в асимилацията на които са ни "помогнали" турците с обещанията си за въвеждане на сигурност, ред и справедливост. Просто не сме имали търпението да се интегрираме до нивото на общонародно самосъзнание и сме се оставили на турците да ни "интегрират". Май нямаше нужда от кавичките, сякаш някой днес да си спомня, че е куман или печенег... Прав е бил Октавиан Август с неговото: Бързай бавно!

Лека седмица и на теб, Феичке прекрасна!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9535510
Постинги: 1413
Коментари: 8409
Гласове: 27060
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930