Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.07.2011 08:44 - Урок №13 Обикни първо себе си!
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 11046 Коментари: 17 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
"Във душата ти има ли място
за мечти, оцелели след съд,
капка късно море,
шепа вятър,
и ЛЮБОВ, уморена от път?"

Марио Кроненберг

image

Реч на Чарли Чаплин на собствената му 70-годишнина:

Когато започнах да обичам себе си, разбрах, че мъката и страданието са само предупредителни сигнали за това, че живея против собствената си истина. Сега знам, че това се нарича "автентичност".

Когато започнах да обичам себе си, разбрах колко силно може да засегнеш някого, ако го подтикваш към изпълнение на собствените му желания, преди да им е дошло времето и човекът още не е готов, и този човек съм самия аз. Днес наричам това "признание".

Когато започнах да обичам себе си, престанах да се стремя към друг живот и изведнъж видях, че всичко, което ме обкръжава, ме приканва да раста. Днес наричам това "зрелост".

Когато започнах да обичам себе си, разбрах, че при всякакви обстоятелства се намирам на правилното място в правилното време и всичко се случва в нужния момент, затова мога да бъда спокоен. Сега наричам това "увереност в себе си".

Когато започнах да обичам себе си, престанах да ограбвам собственото си време и да правя грандиозни проекти за бъдещето. Днес правя само това, което ми носи щастие и радост, това, което обичам да правя и носи на сърцето ми приятни усещания. Правя това по собствен начин и в собствен ритъм. Днес наричам това "простота".

Когато започнах да обичам себе си, се освободих от всичко, което принася вреда на здравето ми - храна, хора, вещи, ситуации. Всичко, което ме теглеше надолу и ме отблъскваше от самия мен. В началото наричах това "позиция на здравословния егоизъм". Сега го наричам "любов към самия себе си".

Когато обикнах себе си, престанах да се опитвам винаги да бъда прав и от този момент правя по-малко грешки. Сега разбрах, че това е "скромност".

Когато започнах да обичам себе си, престанах да живея с миналото и да се безпокоя за бъдещето. Днес живея само за настоящия момент, в който се случва всичко. Сега изживявам всеки ден за самия него и наричам това "реализация".

Когато започнах да обичам себе си, осъзнах, че моят ум може да ме разстрои и от това мога да се разболея. Но когато го обединих с моето сърце, моят разум ми стана ценен съюзник. Сега наричам тази взаимовръзка "мъдрост на сърцето".

Повече не ни е нужно да се боим от спорове, конфронтация или различен род проблеми със себе си или със другите. Даже звездите се сблъскват, но от техния сблъсък се раждат нови светове.
Сега знам: "Това е животът!"









Гласувай:
14



1. feq - Добро утро, добри хора! Всеки иска да бъде обичан!
19.07.2011 08:50
Всеки има право да обича и да бъде обичан...
Най-висшето благо на света...
Започнете първо от себе си. Не, съвсем не е егоистично и лицемерно.
Застанете пред огледалото, харесайте се и си подарете една усмивка, като начало на деня...
Ако вие не се харесвате, как бихте искали другите да ви харесват?
На улицата, усмихвайте се във всяка огледална повърхност - витрината на магазин, полираната маса, блестящите предмети, дори и локвата вода на пътя...
Колекционирайте усмивки!
Така ставате най-богатият човек на усмивки.
И тогава,... светът също започва да се усмихва, става красив и приветлив!

Лек и усмихнат ден, приятели!
:)))))))))))))))))))))))))))))

цитирай
2. ckarlet - Права си, Феичка! Първо трябва да ...
19.07.2011 09:07
Права си, Феичка! Първо трябва да обикнем себе си, за да можем да погледнем на света по различен начин!
Прекрасен юлски ден ти желая!
цитирай
3. yotovava - Луиз Хей
19.07.2011 09:25
Аз съм в хармония със своитие чувства. Където и да се намирам, се намирам в безопасност. Сама създавам своята сигурност.
Обичям и одобрявам себе си.

Валя
цитирай
4. karambol5 - :)) Лек и усмихнат ден:))))))))...
19.07.2011 09:38
:)) Лек и усмихнат ден:)))))))))))))))))))))))
цитирай
5. feq - И понеже тук в постинга няма приказка, за да не ми се разсърдите ще ви напиша една...
19.07.2011 10:04
Притча за любовта и щастието
Някога, когато всичко било още в началото, но вече го имало, се заговорили Любовта и Щастието. Обикновено си говорели като приятели хубави неща, но изведнъж ...
-Защо казват, че си ненадеждно? - попитала Любовта. - Идваш, когато ни е добре и си отиваш, когато ни е зле.*
-Слушай ги още тия бърборковци! - отвърнало Щастието. - Те и за теб клюкарстват. Престани да се занимаваш с тях!
-И какво казват, което да не знам? - поинтересувала се Любовта.
-Гадости не преразказвам - пресякло я Щастието.
Но думите били произнесени ..., а женското любопитство е страшна сила. И затова беседата продължила.
-Но ние нямаме тайни помежду си, нали? - попитала Любовта.
-Надявам се - отвърнало Щастието.
-Тогава кажи ми, как мислиш, винаги ли трябва да бъдем заедно?
-Трябва, трябва ..., но не винаги сме.
Чувайки това, Любовта се замислила, така ли е наистина? А нима има щастие без любов? И попитала. А Щастието вътрешно се възмутило, все към себе си дърпа чергата Любовта. Ще трябва да и отвори очите!
-Случва се, и още как! А даже и в любовта да няма щастие.
Съвсем се удивила Любовта. Как така, та това е неправилно!
-Може и да е неправилно, - отвърнало Щастието - но е факт.
-Разкажи ми, - помолила Любовта - сляпа съм и неопитна.
-Така да бъде, ще ти отворя очите - съгласило се Щастието, което принципно било незлобливо и независтливо.
-Да започнем с това, че има несподелена любов, нали? И тогава влюбеният е нещастен. Освен това казват, че в любовта равенство няма - едната страна целува, другата позволява да я целунат.
Любовта не намерила какво да отговори на това и замълчала.
-Да продължим нататък, приятелко. Обичат не само хубави, но и лоши неща да вършат.
Тук Любовта не издържала.
-Небеса, и при това и щастие ли изпитват?
-Случва се, макар и невинаги. Някои после се разкайват, но е късно. Обичат и пагубните страсти, и парите, и властта, - продължавало Щастието - а главното е, че тия, които го вършат, обичат да им се кланят и да ги превръщат в кумири.
-Но тези, които постъпват така, щастливи ли са?
-Понякога, но не е задължително. Важното е, че правят другите нещастни. А имащите власт и сила и прекрасно осъзнават това. И се присмиват мислено над глупаците, които се прекланят пред тях.
Любовта съвсем се опечалила.
-Зле ли се чувстваш? - попитало Щастието.
-И още питаш!
-Но аз не си тръгвам, - казало Щастието - а ти повтаряш тежки думи, че съм ненадеждно и изоставям в беда. Въпреки че това не те радва, струва ми се? ...

* - "Щастието е ненадежден приятел. Идва, когато ти е добре и си тръгва, когато ти е зле." Феликс Кривин

Александър Ритвин
цитирай
6. feq - Усмивки за теб, Скарлет :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
19.07.2011 10:05
ckarlet написа:
Права си, Феичка! Първо трябва да обикнем себе си, за да можем да погледнем на света по различен начин!
Прекрасен юлски ден ти желая!

цитирай
7. feq - Четох преди години Луис Хей. Жена, излекувала се със силата на мисълта от рак...
19.07.2011 10:08
yotovava написа:
Аз съм в хармония със своитие чувства. Където и да се намирам, се намирам в безопасност. Сама създавам своята сигурност.
Обичям и одобрявам себе си.

Валя


Невероятни силни сме, но понякога не го осъзнаваме...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
8. feq - Днес събирам усмивки и ставам най-големият ми колекционер /само за Гинес ;)/
19.07.2011 10:11
karambol5 написа:
:)) Лек и усмихнат ден:)))))))))))))))))))))))


Да ти се връщат стократно!!!
цитирай
9. ivankalilova - Благодаря, Феичка!Любовта е то...
19.07.2011 11:24
Благодаря, Феичка!Любовта е толкова голяма сила, че може да бъде надмината само от летенето! При сблъсъка с нея всеки става........ поет!Любовта е като сезоните,тя идва и си отива,
отново идва и отново си отива…Обичта- в нея са всички сезони…
Щастието е преди всичко състояние на духа, различен начин да погледнеш на света. То идва при нас, защото страстно сме го пожелали, съгласно закона за привличането и хармонията, който управлява света!
Много Щастие и обич за теб, мила!
Пожелавам ти много усмивки и добро настроение
цитирай
10. feq - Препоръката е: постоянство и търпение... Хубавите работи стават бавно! :) ;)
19.07.2011 14:02
nikstan написа:
и ако не се обичаш , околните няма да отвърнат със същото .То е дейност ,съответстваща на облика на нещо, което искаш да сътвориш , тъй нареченият "Печат" на личноста.Въпросът ми е,че за всяка дейност са необходими време и съответните действия за изграждане на тези качества,и каква е препоръката на Учителя за този междинен и важен момент?
цитирай
11. feq - Ваня, и аз ти благодаря за точния коментар... И специално за теб избрах една истинска история:
19.07.2011 14:05
ivankalilova написа:
Благодаря, Феичка!Любовта е толкова голяма сила, че може да бъде надмината само от летенето! При сблъсъка с нея всеки става........ поет!Любовта е като сезоните,тя идва и си отива,
отново идва и отново си отива…Обичта- в нея са всички сезони…
Щастието е преди всичко състояние на духа, различен начин да погледнеш на света. То идва при нас, защото страстно сме го пожелали, съгласно закона за привличането и хармонията, който управлява света!
Много Щастие и обич за теб, мила!
Пожелавам ти много усмивки и добро настроение

...
цитирай
12. feq - Една история за търпението, толерантността и уважението...
19.07.2011 14:08
Стара кутия за обувки
Мъж и жена имали щастлив брачен живот повече от 60 години. Те споделяли всичко. Те разговаряли за всичко. Нямали никакви тайни помежду си, с изключение на една стара кутия за обувки, за която жената била предупредила съпруга си никога да не отваря или да разпитва за нея. Той изпълнил условието, но един ден, когато старицата легнала на смъртния си одър, попитал дали иска да и донесе кутията. Тя се съгласила, че вече е време да разбере какво има в нея. Мъжът я отворил и намерил вътре две салфетки, плетени на една кука и $25000. Погледнал озадачено жена си и тя обяснила: "Когато щяхме да се женим, моята баба ми каза, че тайната на щастливия брак е в това, никога да не спорим. Каза ми също, ако някога ти се ядосам, да не се карам с теб, а да изплета една салфетка."
Старецът се разплакал от умиление - две салфетки, само две салфетки! За всичките тези години тя му се била ядосала само два пъти!
-Скъпа, за салфетките разбрах, но откъде са парите тогава? - попитал той.
-О, - казала тя - това са парите от продадените салфетки.

/прочетена в:
http://prit4ite.blogspot.com/2011/03/blog-post_6055.html /
цитирай
13. priqtel12 - Усмивки и за теб, Юлия!
19.07.2011 14:51
Чудесен е днешния урок. Права си, за да се научим да обичаме, за да проявяваме любов към нещата и хората около нас, първо трябва да започнем от себе си.

АЗ ЗАСЛУЖАВАМ

"Аз съм достоен. Достоен съм за всички блага.
Не за нещо, не едва-едва, а за всички блага.
Сега аз оставям в миналото всичко негативно.
Аз освобождавам всички ограничения
на моите родители и им позволявам да си отидат. Аз обичам своите родители и отивам по-далече от тях. Аз не съм продукт на техните негативни
мнения или ограничаващи съждения. Аз не съм свързан с никакви страхове
и предразсъдъци, разпространени в обществото, в което аз живея. Аз повече не се спирам от никакви ограничения.

Аз считам, че свободата ми е безпределна. Сега аз
прониквам в ново пространство на моя ум,
където искам да се видя по нов начин. Аз искам
да създам нови мисли за себе си и своя живот. Моето ново мислене се превръща
в ново съществуване.

Сега аз знам и провъзгласявам, че съм единен
с Преуспяващата Сила във Вселената. А тъй като
е така, аз жъна успехи в различни житейски области. Безкрайното разнообразие на
възможностите лежи пред мен. Аз съм достоен
за живота, благополучния живот. Аз съм достоен
за любовта, голямата любов. Аз съм достоен
да имам добро здраве. Аз съм достоен да живея
в комфорт и успех. Аз заслужавам радост и
щастие. Аз съм достоен за свободата да бъда
всеки, който аз мога да бъда.
Аз заслужавам още повече. Аз съм достоен за всички блага.

Вселената е неизмеримо повече, отколкото мога
да обхвана със своите желания, провъзгласявайки
моите нови убеждения. И приемам целия този
благодатен живот с радост, удоволствие
и благодарност. Защото съм достоен.
Аз го приемам и зная, че това е точно така!"
/ ЛУИЗ ХЕЙ /


цитирай
14. stela50 - Обикни себе си ,за да можеш да обичаш и да бъдеш обичан .
19.07.2011 15:13
Благодаря ,Феичка ...особено ми са необходими тези наши уроци .
Поздравления за прекрасния подбор и силните послания на всеки урок .
Прегръщам те с обич !
цитирай
15. feq - Благодаря, Иве, за допълнението... Помощница си ми ти! :)))
19.07.2011 19:10
"Права си, за да се научим да обичаме, за да проявяваме любов към нещата и хората около нас, първо трябва да започнем от себе си.

АЗ ЗАСЛУЖАВАМ!!!"
...
Луис Хей има невероятна съдба. Минала през премеждията на живота, заболява тежко от рак в последен стадий на развитието си. Само изключителните й прозрения за връзката между мисловната дейност и заболяванията на тялото й помагат да преодолее "неизлечимия" рак. Личния си опит описва в първата си книга "Излекувай тялото си" /1982 г./ която й донася световна известност. Следват книгите "Излекувай живота си"/1984 г./; "Мисли от сърцето"/1990 г./; "Силата е в теб"/1991 г./; "Медитации за изцеление на живота" /1994 г./; "Живот"/1995 г./ и още поне десетина други, придобили световна известност...
Ако не сте чели някоя от тези книги, винаги може да го направите!
Смятам, че има какво да се научи...
цитирай
16. feq - Радвам се, че си сред нас, Стела! Желая ти много вяра и смелост... :)))
19.07.2011 19:18
stela50 написа:
Благодаря ,Феичка ...особено ми са необходими тези наши уроци .
Поздравления за прекрасния подбор и силните послания на всеки урок .
Прегръщам те с обич !


"Ние създаваме обстоятелствата, а после се отказваме от силата си, винейки другите за разочарованията си. Няма човек, място или предмет, който да притежава каквато и да е власт над нас. Никой не може да мисли с моя ум."
Луис Хей

цитирай
17. bven - Това е мой коментар от днес, но много точно допълва твоето мото:
19.07.2011 21:28
Трябва наистина да се напомня на всички , че са силни и няма от какво да се страхуват, но и те трябва да направят нещо:
- трябва да обичат другите, но за да обичаш другия , първо трябва да обичаш себе си.
-трябва да обичаш себе си, но за да обичаш себе си, трябва първо да знаеш кой си и защо си тук, на тази планета и какви задачи имаш да изпълниш.
Когато човек е осъзнат и разбира, че никой не може да попречи на живота му, разбира, че страхът е измислен, за да се чувства нещастен, унижаван и ограбван.
И разбира, че смисълът не е в трупането на материални блага, а нещо съвсем лесно - да приеме всичко около себе си за равно на себе си!
Тогава животът става добър и достоен.
Хубава вечер, Фея:))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9479552
Постинги: 1408
Коментари: 8408
Гласове: 27045
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031