Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2011 08:12 - Урок №7 Щастието не е в парите...
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 23485 Коментари: 39 Гласове:
25

Последна промяна: 09.07.2011 09:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

*  *  *
Мутра е на почивка на Канарските острови. Страшно му харесва. Отива при местния организатор и казва:
- Много е хубаво при вас, искам да доведа баща си тук, да си почине, да се разсее…
- Ами няма проблеми, доведете го.
- Само че - знаете ли... температурата на водата в морето при вас е 27 градуса, а татко обича 26. Разбирате ли, не 25 или 27, а именно 26 - ще си платя.
- Много добре, ще го нагласим.
- Освен това, пясъка ви е жълтеникъв, а татко обича бял, разбира се - ще платя.
- Добре, ще опитаме.
- И птичките при вас някак неразбираемо летят, а на татко му харесва ето така "хвър-хвър" и затова ще платя.
- Добре, и за птичките нещо ще измислим.
- И още едно нещо, палмите ако можете да разсадите на редове, при вас те стоят някак безразборно, разбира се ще платя.
- Добре... и с палмите ще се разберем.

Идва бащата на мутрата, почива си, радва се на живота. Влиза в морето - пясъка е бял, потапя си ръката във водата - точно 26 градуса, птичките над морето правят ето така "хвър-хвър", огледал се - палмите засадени на редове. Поседнал на едно столче, затворил очите си блаженно и казал:
- Ето в такива моменти разбираш,
че щастието не е в парите!
image

*  *  * Един млад мъж попитал стария мъдрец: - Учителю, доколко са вярни думите, че щастието не се състои в парите? - Сега ще ти кажа защо и ти ще повярваш в това – поклатил глава препатилия човек. С пари можеш да си купиш: - храна, но не и аппетит, - къща, но не и домашен уют, - легло, но не и сън, - лекарство, но не и здраве, - книга, но не и знание, - диплома, но не и ум, - прислужник, но не и приятел, - забавления, но не и щастие, - секс, но не и любов, - разпятието, но не и вяра, - часовник, но не и време, - смъртта, но не и живота, - по-луксозно място в гробището, но не и на небето, Можеш да си купиш всичко материално, но не и духовност.

Защото,… много по-важно от това ДА ПРИТЕЖАВАШ, е това ДА БЪДЕШ ЧОВЕК!

image

  В този материален свят подобно твърдение, че щастието не е в парите, неминуемо буди насмешка в мозина. Защото, ако няма пари човек е също толкова нещастен,  колкото и ако ги има...
Вероятно сте чели и чували за проклятието на лесно спечелените пари. Открай време се смята, че намерено заровено съкровище, спечелен джакпот от тото или лотария, хазартна игра или комар са прокълнати. Неминуемо притежателят им плаща много висока морална цена – неизлечима болест, смърт, загуба на близки хора… Притежанието на богатство не носи щастие и спокойствие, точно обратното то всява страх и безпокойство - как да се съхрани и умножи притежаваното.
Но кое прави хората щастливи? Не зная някой да е дал точно определение за щастие. Мисля, че това е много индивидуално състояние. Да намериш своята половинка, да отгледаш дете, да постигнеш успех в работата си, да зарадваш близките си хора…
Или… да си набавиш поредната доза наркотик, да притежаваш много пари, да купуваш всичко, независимо дали имаш нужда от него или не, да си купиш дори власт…
  Колко малко хора днес могат да кажат: "Аз имам достатъчно!" И в тази посока най-точен пример е може би разказът на О`Хенри "Даровете на влъхвите"...

А вие, приятели, какво мислите по темата и кой от първите две текста ви допадна?
Лек и спокоен празничен ден! :)











Гласувай:
25



1. feq - Добро утро, добри хора! В училището на живота няма почивен ден!
09.07.2011 08:25
Да ви е хубав и спокоен днешния топъл и почивен ден!
Парите носят удобства и разкош, но не спокойствие и хармония...
Повярвайте ми - аз съм го изпитала.
Била съм богата, без материални проблеми...
била съм и толкова бедна, че се наложи да заложа златните си пръстени, за да мога да купувам храна на детето си...
Всичко е минало...
Сега имам само ДОСТАТЪЧНО!
И не се оплаквам!

:*
фея
цитирай
2. yotovava - Подробно си го казала, Феичке,
09.07.2011 08:31
много неща могат да се купят с парите, но има и такива, които не се купуват с пари.Хубава и слънчева събота от мен :)))))))))))))))))))))))))))))

Валя
цитирай
3. stela50 - Добро утро ,Феичка ...за мен щастието никога не е било свързано с парите .
09.07.2011 08:32
Може би ,защото съм непоправима романтичка ,или защото
ценностите в живота ми от детството не са били свързани с материалното .
Отново ни поднасяш един прекрасен и размислящ урок е многозначни отговори .
..."Тайната на щастието е не да правиш това,
което харесваш, а да харесваш това, което правиш.“ -
Джеймс Бари
Човек е щастлив истински не тогава,
когато обстоятелствата му позволяват това,
а когато се чувства щастлив, независимо
от обстоятелствата...щастието е тук и сега,
в този момент, то е в нашата нагласа,
в състоянието на нашия ум. То не е някъде там
или далеч във времето, когато постигнем нещо.
То е тук и сега, вътре в нас...Да ,щастието е във всеки от нас .
Хубав юлски ден и сърдечна прегръдка от мен !
цитирай
4. mitkaloto - Преди много години един беше каз...
09.07.2011 08:46
Преди много години един беше казал"Дайте ми лост и опорна точка и ще повдигна земята".Сигурно сега някой ще каже.Дайте ми пари.Не искам лост и опорна точка...
цитирай
5. bairakslavei - Щастието е път .
09.07.2011 09:08
Щастието много хора не го разбират , или не разбират , че то е било при тях . След години си казват " ех какви щастливи времена бяха "
а когато са ги живели не са ги осъзнавали тези щастливи времена . Щастието само по себе си е една точка от бъдещето , към която се стреми човек . Пътя към това щастие е самото щастие . Никой не може да ви подари , даде , продаде или предаде щастие . Освен вие сами са се сдобиете със него .
цитирай
6. feq - Най-ценните неща не се купуват с пари, Валя!
09.07.2011 09:16
yotovava написа:
много неща могат да се купят с парите, но има и такива, които не се купуват с пари.Хубава и слънчева събота от мен :)))))))))))))))))))))))))))))

Валя


Прегледах доста материали на тази тема - истории, теми, приказки, снимки,...
богатите винаги са алчни, скъперници, измамници, мързеливи, лицемерни... не видях искрени усмивки по лицата им...
Бедните са хитри, остроумни, искрени, добродушни, добронамерени...
В българските народни приказки е описан такъв герой - Хитър Петър, той винаги надхитрява чорбаджиите и Настрадин Ходжа...
...
:*
фея

цитирай
7. feq - Една приказка - "Алчният богаташ" от мен, Стела:
09.07.2011 09:21
Някога преди много, много години Господ ходел по земята. Една вечер замръкнал по пътя и нямало къде да се подслони. Изведнъж в далечината видял една голяма красива къща и срещу нея една малка схлупена къщурка. В голямата къща живеел много богат човек, а в малката — беден.
Господ си помислил: „По-добре да отида в къщата на богаташа. Поне няма да му бъда в тежест.“
И той почукал на вратата. Богаташът се подал от прозореца и попитал:
— Какво искаш, човече?
Господ отговорил:
— Моля те, пусни ме да пренощувам в твоя дом!
Богаташът изгледал пътника от главата до краката. Господ бил облечен със стари и изпокъсани дрехи. Затова богаташът поклатил глава и рекъл:
— Не мога да те пусна. Нямам свободна стая. Ако приемам всички дрипльовци, самият аз ще стигна до просешка тояга. — И затворил прозореца.
Тогава Господ се отправил към малката къщичка и почукал на вратата.
Бедният стопанин излязъл веднага и поканил пътника да влезе:
— Остани тази вечер при мен. Късно е вече. Ще ми бъдеш гостенин.
И Господ влязъл вътре. Жената на стопанина го посрещнала усмихната, подала му ръка и рекла:
— Добре дошъл, пътнико. Чувствай се като у дома си. Ние нямаме кой знае какво за вечеря, но каквото имаме, ще го дадем от сърце.
После тя опекла малко картофи, издоила козата и сварила мляко. Сложила трапезата и седнали заедно да вечерят. Макар че вечерята била много скромна, на Господ му се усладило, защото виждал, че стопаните са доволни.
Като се навечеряли и дошло време да спят, жената дръпнала мъжа си настрани и му казала:
— Тази вечер ние с теб ще си легнем в плевнята, за да може гостът ни да спи спокойно в нашето легло. Цял ден е ходил и сигурно е много уморен.
— Добре — съгласил се мъжът й.
И предложили на Господ да легне на тяхното легло и да си почине добре.
Отначало Господ не искал да заеме леглото им, но те го молели толкова сърдечно, че накрая се съгласил.
На сутринта двамата стопани станали преди изгрев слънце и приготвили закуска. Когато слънцето надникнало през прозореца, Господ станал, похапнал с гостоприемните стопани и си тръгнал. Като стигнал до пътната врата, се обърнал и рекъл:
— Вие бяхте много добри с мен. Искам да ви се отблагодаря. Пожелайте си три неща. Всичко, което пожелаете, ще го имате.
— Какво да пожелаем? — казал беднякът. — Да даде Господ да сме здрави и да имаме хляб за всеки ден. Ала третото не зная какво да бъде.
Господ попитал:
— Не ти ли се иска да имаш нова къща вместо тази схлупена и бедна къщурка?
— Разбира се, че искам — отговорил стопанинът. — Много бих се радвал, стига да може.
Тогава Господ превърнал малката къщичка в нова хубава къща, благословил добрите стопани и продължил пътя си.
Късно сутринта богаташът станал и погледнал през прозореца. Видял новата къща на мястото на старата, ококорил широко очи и повикал жена си:
— Ела да видиш! Какво ли се е случило? До снощи отсреща стоеше старата колиба, а сега се издига нова хубава къща.
Жена му отишла при бедняка и попитала:
— Как стана така, че за една нощ имате нова къща?
Той отговорил:
— Снощи приехме да пренощува у нас един старец. Когато тази сутрин си тръгна, той каза, че за благодарност иска да ни изпълни три желания. Ние пожелахме здраве и хляб за всеки ден, но той ни даде и тази хубава къща.
Върнала се богатската жена вкъщи и разказала на мъжа си за всичко. Той се ядосал и извикал:
— Идва ми да пукна от яд! Този странник почука най-напред на нашата врата, но аз го прогоних.
— Побързай! — рекла жена му. — Възседни коня, настигни странника и направи всичко възможно да изпълни три наши желания.
Богаташът послушал жена си, яхнал коня и препуснал след странника. Като го настигнал, му рекъл:
— Прости ми, старче, снощи на шега ти казах, че няма място в моя дом за теб. Тръгнах да ти отворя, но докато намеря ключа, ти беше отишъл при съседа. Като се върнеш, непременно ще се отбиеш. Ще ми бъдеш гост.
— Добре — отговорил Господ. — Като се върна, ще се отбия.
Богаташът добавил:
— Ти, старче, си направил голяма добрина на съседа. Не може ли и на мен да изпълниш поне едно желание?
— Може — рекъл Господ, — но няма да е за твое добро.
Богатият човек помислил, че странникът нарочно иска да отклони молбата му, и казал:
— Нищо, че няма да е за мое добро. Искам да изпълниш три мои желания.
— Добре — рекъл Господ. — Върни се вкъщи и пожелай три неща. Всичко, което пожелаеш, ще бъде изпълнено.
Богаташът тръгнал към къщи и започнал да мисли. Какво да пожелае? Както си мислел, изпуснал юздите на коня, който почнал буйно да скача. Богаташът го потупал по врата и казал:
— Успокой се, конче!
Ала конят продължавал да скача. Тогава богаташът се ядосал и извикал:
— Желая да си строшиш врата!
Щом казал това, богаташът паднал на земята, а конят се строполил и умрял. Така се сбъднало първото желание.
Но богаташът не искал да остави седлото на коня, свалил го, нарамил го и тръгнал пешком към дома си. „Имам още две желания“ — помислил си той и се утешил.
Ала като вървял по прашния път, много се изморил. Станало му топло, седлото му натежало, а все още не бил намислил какво да пожелае. Мислил, мислил, но не можал нищо да измисли. Изведнъж се сетил, че в това време жена му седи на хладно вкъщи и яде вкусни наденички, а той се мъчи на този пек. Страшно се ядосал и без много-много да му мисли, си казал: „Бих желал жена ми да седи вкъщи на това седло, вместо да го мъкна на гърба си“. Щом рекъл това, седлото изчезнало и той разбрал, че и второто му желание е изпълнено. Тогава му станало още по-горещо. Започнал да тича, защото бързал да стигне у дома и да измисли третото желание. Искал да пожелае нещо много, много голямо. Ала щом пристигнал, видял, че жена му седи на седлото насред стаята. Не можела да стане и само викала и плачела.
Тогава богаташът извикал:
— Бъди доволна, жено, ти ще станеш най-богатата жена на света!
— Не ми трябва никакво богатство, глупако! Кажи ми само как да се отърва от това проклето седло!
И богаташът, ще не ще, пожелал жена му да се освободи от седлото. Щом помислил това, то станало. Ето как се изпълнило и третото желание. Така богаташът не придобил нищо, а само се мъчил и ядосвал, а на всичкото отгоре загубил и коня си. А бедните стопани живели дълго весело и щастливо.
цитирай
8. feq - Този един е НЮТОН - основателя на класическата механика... Едва ли има такъв грандоман, който да иска да повдига Земата...
09.07.2011 09:26
mitkaloto написа:
Преди много години един беше казал"Дайте ми лост и опорна точка и ще повдигна земята".Сигурно сега някой ще каже.Дайте ми пари.Не искам лост и опорна точка...


А ако има, то той трябва да е луд!!!
Хора всякакви, нагласи всякакви...
На теб какво ти се иска - несметно богатство или спокойствие и радост???
...
фея
цитирай
9. feq - Да, със сигурност е път... За някой магистрала, за друг селски коловоз, за трети - планинска пътека, за четвърти - червен килим на славата...
09.07.2011 09:32
bairakslavei написа:
Щастието много хора не го разбират , или не разбират , че то е било при тях . След години си казват " ех какви щастливи времена бяха "
а когато са ги живели не са ги осъзнавали тези щастливи времена . Щастието само по себе си е една точка от бъдещето , към която се стреми човек . Пътя към това щастие е самото щастие . Никой не може да ви подари , даде , продаде или предаде щастие . Освен вие сами са се сдобиете със него .


Пътища и пътеки много...
Ти какъв път би избрал?
...
фея
цитирай
10. mitkaloto - Искам да е зима. Камината да гори. ...
09.07.2011 09:33
Искам да е зима.Камината да гори.Една чаша вино и един хубав роман.А ,щеше да забравя.Музика от клипа.
цитирай
11. bairakslavei - :)))
09.07.2011 09:43
Какъв бих избрал ?
Човек е така устроен , че се движи срещу най - малкото съпротивление .
Минават години , обръщаш се на зад и виждаш . Пътеката която си оставил : криволичеща , често осеяна със отъпкани местенца , където си се застоявал .
А видиш ли , че прави кръгове и отново си в същата диря , значи нещо не си направил както трябва .
Какъв път бих избрал ? Ако имах възможност да избирам ! Нямаше да е
" Царския път " Както до сега съм си гонил моя , така и за на пред смятам , че моята пътечка си е за мен предначертана . Бог има планове за всички ни .
цитирай
12. feq - До зимата трябва да почакаш... все пак сезоните не се купуват с пари, нали? :)
09.07.2011 09:45
mitkaloto написа:
Искам да е зима.Камината да гори.Една чаша вино и един хубав роман.А ,щеше да забравя.Музика от клипа.


Но сега е лято... синьо и горещо... Вероятно ще ти трябват: климатик, чаша джин с Тоник, хубав роман, кожен диван, може и музиката за фон, може и от стар грамофон...
Ако нямаш роман в Читанка:
http://chitanka.info/text/2394/105
си припомни някои от незабравимите приказки за Хитър Петър...

Направи си САМ това удоволствие, не е скъпо, нали?!
И дано си щастлив!
...
фея
цитирай
13. feq - Тръгвай смело тогава... Може би някой те чака на твоята пътека, за да продължите заедно?... ;)
09.07.2011 10:05
bairakslavei написа:
Какъв бих избрал ?
Човек е така устроен , че се движи срещу най - малкото съпротивление .
Минават години , обръщаш се на зад и виждаш . Пътеката която си оставил : криволичеща , често осеяна със отъпкани местенца , където си се застоявал .
А видиш ли , че прави кръгове и отново си в същата диря , значи нещо не си направил както трябва .
Какъв път бих избрал ? Ако имах възможност да избирам ! Нямаше да е
" Царския път " Както до сега съм си гонил моя , така и за на пред смятам , че моята пътечка си е за мен предначертана . Бог има планове за всички ни .


Не ни трябва да знаем плановете на Бог...
Той не може да мисли за всички, прекалено голям товар ще е за плещите му... , само ни съветва и посочва пътя, по който да вървим - пътят на добродетелите...
А ние,...
трябва да си вземем ДОСТАТЪЧНО от всичко и да продължим...
...
фея
цитирай
14. mitkaloto - Искам да е зима. Камината да гори. ...
09.07.2011 10:16
feq написа:
mitkaloto написа:
Искам да е зима.Камината да гори.Една чаша вино и един хубав роман.А ,щеше да забравя.Музика от клипа.


Но сега е лято... синьо и горещо... Вероятно ще ти трябват: климатик, чаша джин с Тоник, хубав роман, кожен диван, може и музиката за фон, може и от стар грамофон...
Ако нямаш роман в Читанка:
http://chitanka.info/text/2394/105
си припомни някои от незабравимите приказки за Хитър Петър...

Направи си САМ това удоволствие, не е скъпо, нали?!
И дано си щастлив!
...
фея

А поета П.Пенев в един свой стих казва"Не мечтая безсмъртие и пътища леки,а ватенка топла за зимния ден....."и сигурно е бил щастлив.
цитирай
15. feq - Да, със сигурност е бил щастлив Пеньо Пенев - поетът с ватенката /на възторжения социализъм.../ ...
09.07.2011 10:32
mitkaloto написа:
feq написа:
mitkaloto написа:
Искам да е зима.Камината да гори.Една чаша вино и един хубав роман.А ,щеше да забравя.Музика от клипа.


Но сега е лято... синьо и горещо... Вероятно ще ти трябват: климатик, чаша джин с Тоник, хубав роман, кожен диван, може и музиката за фон, може и от стар грамофон...
Ако нямаш роман в Читанка:
http://chitanka.info/text/2394/105
си припомни някои от незабравимите приказки за Хитър Петър...

Направи си САМ това удоволствие, не е скъпо, нали?!
И дано си щастлив!
...
фея

А поета П.Пенев в един свой стих казва"Не мечтая безсмъртие и пътища леки,а ватенка топла за зимния ден....."и сигурно е бил щастлив.


Но... ме заинтригува твоя НИК-неим МИТКАЛОТО...
Надникнах в Уикипедия, защото имах спомен за един възрожденец с прякор "Миткалото". Ето какво пише:
" Отец Матей Преображенски — Миткалото / Моно Петров Сеизмонов /, наричан от народа още Очматей или Очката, е български възрожденец, монах, просветител и националреволюционер."

Интересна личност е бил този човек - беден, но с богата душа!
:)
bes
цитирай
16. yotovava - Като човек с инженерно образование, знам, че в природата има баланс
09.07.2011 10:49
- ако започнеш да имаш от нещо по много, значи отдругаде трябва да се вземе... или от другиго...
Ето затова се радвам на това, което имам и го оценявам. И може би затова ми е достатъчно.
Пари съм имала. Но 15 години нямах дете. Тогава парите не ми помогнаха. А сега са без значение - доволна съм да ме посрещна усмивката на деветгодишния ми син :)))))))))
цитирай
17. mitkaloto - Да има много забравени хора в ист...
09.07.2011 10:56
Да има много забравени хора в историята ни.Радвам се ,че те провокирах с ник-нейма си да си спомниш за него.А разликата между мен и него е....като пътя от Земята до съзвездието"Косите на Вероника"/ след като прочете за мен/.
цитирай
18. bven - Урок №7 Щастието не е в парите..кой ли поред е този урок в живота ни?
09.07.2011 12:05
За всеки е различно , но почти всеки човек е преживял и безпаричие и повече пари ( не казвам богатство - иначе нямаше да пишете тук, а да ходите на Канарите:)), важното е да мислим с добри мисли и да гледаме навсякъде с усмивка! Тогава, поне според мен, целият свят се разтваря и всичко запява в хармония една песен - който може, ще я чуе! Това е песента на Живота, на Любовта, на Красотата...
Хубав ден, Фея и благодаря за мъдростите на урока. Днес ми върви на уроци:)))
цитирай
19. feq - 16. yotovava - Като човек с инженерно образование, знам, че в природата има баланс
09.07.2011 12:43
yotovava написа:
- ако започнеш да имаш от нещо по много, значи отдругаде трябва да се вземе... или от другиго...
Ето затова се радвам на това, което имам и го оценявам. И може би затова ми е достатъчно.
Пари съм имала. Но 15 години нямах дете. Тогава парите не ми помогнаха. А сега са без значение - доволна съм да ме посрещна усмивката на деветгодишния ми син :)))))))))


Има баланс, разбира се, Валя!
И аз повярвах в чудесата, когато след дълги години мъчително очакване родих дъщеря ми. Кръстих я Радостина, защото ми носи радост...
Имаме сходни съдби... Казват, че голямото щастие се постига с цената на голяма болка /това май беше в "Птиците умират сами".../
Нека и теб да те радва твоя малък син и да му предадеш усета си за красота - непременно!
Целувки на двамата!
:*
фея
цитирай
20. feq - За това е "Училището на феите" - ТУК се учим взаимно :)))
09.07.2011 12:50
mitkaloto написа:
Да има много забравени хора в историята ни.Радвам се ,че те провокирах с ник-нейма си да си спомниш за него.А разликата между мен и него е....като пътя от Земята до съзвездието"Косите на Вероника"/ след като прочете за мен/.


Всеки един ден, в който не си прочел, проумял, приложил нещо ново за живота си е загубен ден /един безцелно пропилян ден/...
Търсиш, търсиш, докато намериш това, което ти трябва!
Успех!
Впрочем, "Косите на Вероника" съвсем не са далечна дестинация, впредвид скоростта на мисълта...
;)))
фея
цитирай
21. feq - В семинара на Феите Урок №7 по ред, но в живота ни - вероятно са безбройни...
09.07.2011 13:04
bven написа:
За всеки е различно , но почти всеки човек е преживял и безпаричие и повече пари ( не казвам богатство - иначе нямаше да пишете тук, а да ходите на Канарите:)), важното е да мислим с добри мисли и да гледаме навсякъде с усмивка! Тогава, поне според мен, целият свят се разтваря и всичко запява в хармония една песен - който може, ще я чуе! Това е песента на Живота, на Любовта, на Красотата...
Хубав ден, Фея и благодаря за мъдростите на урока. Днес ми върви на уроци:)))


Дай, Боже, повече уроци и повече такива пишещи хора и читатели като теб!!!
И да имах пари не бих посетила Канарските острови... честно!
- колко ли дни ще ми трябват да се аклиматизирам?
- как ще преодолея страха си от змии, гущери и отровни насекоми? /нали имахме там Сървайвъри?/, това си е една много дива природа. Аз нямам вкус към екстремни приключения и си харесвам НАШЕНСКАТА ПРИРОДА!
- скуката ще ме налегне още първите дни...
За една хубава почивка не ни трябват много пари...
Но,... всеки разполага според джоба си, а който ИМА, иска още повече да ИМА. Става алчен и егоист. Обезличава се като личност!
Това е!
Приятен почивен ден от мен!
:*
фея
цитирай
22. amore - Благодаря ти за поредния прекрасен урок, феичка!
09.07.2011 13:38
Щастието е в хармонията, когато си благодарен и ползваш всичко, което имаш и другите ти предлагат, без да искаш да го притежаваш. Когато обичаш, заради самата любов, а не за да притежаваш и обвържеш обичания. Когато приемаш парите като средство, чрез което да изразиш себе си в истинската си същност, а не като средство, чрез което да владееш или манипулираш другите. Когато имаш сетива за един слънчев лъч, един паднал лист, едно разцъфнало цвете, които Бог ежедневно ни подарява и с които ни поздравява, без да се оплиташ в мисли за липсите на илюзорните неща. Тогава идва всичко при теб, и любовта, и парите, и светлината. Със сигурност не можем да си купим себе си - това трябва да го осъзнаем. Лек и вълшебен ден, феичке! :)
цитирай
23. remarek - майтап
09.07.2011 15:09
Нищо във външността на мъжа не дразни така жената, както липсата на пари...
цитирай
24. feq - Кирил Босанов, зависи за каква жена говорите... От позицията на жена или мъж коментирате, защото от профила ви не си личи?...
09.07.2011 15:32
remarek написа:
Нищо във външността на мъжа не дразни така жената, както липсата на пари...


Майтап или не,...
но пари се губят и печелят, а тук иде реч за по-други неща, за които парите нямат значение...
...
фея
цитирай
25. feq - Хубав коментар си ми написала, Аморе! И аз мисля като теб :)))
09.07.2011 15:41
amore написа:
Щастието е в хармонията, когато си благодарен и ползваш всичко, което имаш и другите ти предлагат, без да искаш да го притежаваш. Когато обичаш, заради самата любов, а не за да притежаваш и обвържеш обичания. Когато приемаш парите като средство, чрез което да изразиш себе си в истинската си същност, а не като средство, чрез което да владееш или манипулираш другите. Когато имаш сетива за един слънчев лъч, един паднал лист, едно разцъфнало цвете, които Бог ежедневно ни подарява и с които ни поздравява, без да се оплиташ в мисли за липсите на илюзорните неща. Тогава идва всичко при теб, и любовта, и парите, и светлината. Със сигурност не можем да си купим себе си - това трябва да го осъзнаем. Лек и вълшебен ден, феичке! :)


Не, не можем да купим нито себе си, нито хората които обичаме...
Хубавите неща не трябва да се притежават на всяка цена, това е снобизъм.
Щастието е в свободния избор!
Най-красивата птичка затворена в клетка спира да пее, най-голямото богатство затворено в сейф няма никаква стойност...
Късно разбираме тези неща, а някои хора въобще не ги разбират...
До скоро, пак на уроците!

;)))
фея
цитирай
26. toshotoshev - щастието не е в парите, но без пари - няма щастие.
09.07.2011 16:25
щастието не е в парите, но без пари - няма щастие.
цитирай
27. stela50 - И една приказка от мен , Феичка ...
09.07.2011 18:29
Някога, много отдавна, Щастието било дадено на Човека в изобилие. Не било нужно той да се бори за него или да го търси, то просто си присъствало в ежедневието му и било част от неговия живот. Но въпреки това, Човекът все се оплаквал, недоволствал, мрънкал за всичко. Не оценявал онова, което имал. Виждайки какво се случва, един ден ангелите се събрали на съвещание, за да решат какво да направят, за да променят това положение. Знаели, че Човекът оценява нещата, едва когато ги загуби, затова решили да скрият някъде Щастието. Така Човекът щял да усети и осъзнае липсата му най-силно. И вероятно щял да разбере стойността му и да го цени повече в последствие, когато сам се е преборил за да го получи. Били сигурни, че това ще има ефект. Да, обаче къде биха могли да скрият Щастието така, че да не е толкова лесно намирането му?! Започнали да се изказват най-различни варианти. Един предлагал да го скрият на връх Еверест. Друг смятал за по-подходящо дъното на Атлантическия океан. Трети – кубетата на Тадж Махал. В някоя тясна горска пътечка..., в коридора на родилното отделение на някоя болница..., във фунийка за сладолед..., сред розите на някоя цветна градина..., в пакет цигари..., в брашното на някой хлебар... Изброили се толкова много места, но нито едно от тях не им се сторило достатъчно удачно и трудно за намиране. А нали именно това била целта. В този момент се чул нечий глас, който промълвил: - Вътре в Човека да скрием Щастието! Там той поглежда най-рядко... На това предложение вече всички кимнали одобрително. И приели идеята. От тогава, та до ден днешен, Човешкото Щастие се крие вътре в самия Човек! То вече не е даденост и никой не го получава наготово. Трябва да се търси, да се намери...
цитирай
28. lisichka - Стелке защо не ми дадеш парите си и ...
09.07.2011 22:14
Стелке защо не ми дадеш парите си и след една година пак да влезеш тук да ръсиш житейски мъдрости, ако въобще имаш нет де...
цитирай
29. mamas - ПТИЦАТА НА ЩАСТИЕТО
09.07.2011 23:31
Птицата на щастието - блян или реалност? Къде е тя, кацала ли е някога на рамото ми?
Не зная, не съм сигурна. Но поне ме е докосвала - много пъти, прелитайки над мен, е отронвала перце от вечните си могъщи криле. Колко от тези перца съм успяла да уловя и да запазя в сърцето си?
Първи трепети, първа любов. Струва ти се, че това е птицата на щастието. Не бързай, това е първо перце! Колкото пъти се влюбиш, толкова пъти ще ти се струва, че птицата е кацнала на рамото ти. И ще отлита при всяко разочарование, но по едно перце винаги ще отронва - само да можеш да го хванеш, да не го оставиш на вятъра.
Менделсон. Ново перце. Но щастието все още не е пълно...
Боли те, страшно те боли, а си щастлива. Това велико тайнство - създаването и раждането на новия живот - е облагородило и твоята душа.
Първи стъпки. Перце.
Първо "мама". Перце.
Първи учебен ден, първа похвала, първа шестица, първа любов /вече не твоите - на сина или дъщерята/.
Перца, перца...Колко от тях улових?
Пет пъти - родилните мъки.
Пет пъти - първите стъпки.
Пет пъти - първото "мама".
И още колко перца...Сама създавам своята Птица. Оформя се тялото и, натежават крилете и. Но още не е готова. Още перца чакат да бъдат уловени. И аз ще ги хвана, уверена съм, защото сърцето ми е отворено за щастието.
И преди да затворя очи, в края на земния си път, с право ще мога да кажа:
Да, птицата на щастието кацна на моето рамо, защото аз я сътворих със собственото си сърце! Сътворих я за себе си и за хората, които обичам.

п.п. Писано е отдавна...
Улових още три перца - трите ми внучета. И още ще има, сигурна съм!
цитирай
30. feq - 26. toshotoshev - щастието не е в парите, но без пари - няма щастие. ...
10.07.2011 00:21
Има, има и то е ИСТИНСКОТО ЩАСТИЕ!
Вярвай, търси и ще го откриеш!
...
фея
цитирай
31. feq - "Вътре в Човека да скрием Щастието! Там той поглежда най-рядко... "
10.07.2011 00:26
Така е, Стела!
И виждаш ли, трудно им е на хората да го проумеят... някак си повърхностно гледат на нещата...
Кой колкото иска и както иска може да интерпретира тази тема, ТУК няма цензура...
Свят като цвят!
:*
фея
цитирай
32. анонимен - Поетичен коментар, Славе! Хареса ми този изказ - перцата на моята птица...
10.07.2011 00:31
mamas написа:
Птицата на щастието - блян или реалност? Къде е тя, кацала ли е някога на рамото ми?
Не зная, не съм сигурна. Но поне ме е докосвала - много пъти, прелитайки над мен, е отронвала перце от вечните си могъщи криле. Колко от тези перца съм успяла да уловя и да запазя в сърцето си?
Първи трепети, първа любов. Струва ти се, че това е птицата на щастието. Не бързай, това е първо перце! Колкото пъти се влюбиш, толкова пъти ще ти се струва, че птицата е кацнала на рамото ти. И ще отлита при всяко разочарование, но по едно перце винаги ще отронва - само да можеш да го хванеш, да не го оставиш на вятъра.
Менделсон. Ново перце. Но щастието все още не е пълно...
Боли те, страшно те боли, а си щастлива. Това велико тайнство - създаването и раждането на новия живот - е облагородило и твоята душа.
Първи стъпки. Перце.
Първо "мама". Перце.
Първи учебен ден, първа похвала, първа шестица, първа любов /вече не твоите - на сина или дъщерята/.
Перца, перца...Колко от тях улових?
Пет пъти - родилните мъки.
Пет пъти - първите стъпки.
Пет пъти - първото "мама".
И още колко перца...Сама създавам своята Птица. Оформя се тялото и, натежават крилете и. Но още не е готова. Още перца чакат да бъдат уловени. И аз ще ги хвана, уверена съм, защото сърцето ми е отворено за щастието.
И преди да затворя очи, в края на земния си път, с право ще мога да кажа:
Да, птицата на щастието кацна на моето рамо, защото аз я сътворих със собственото си сърце! Сътворих я за себе си и за хората, които обичам.

п.п. Писано е отдавна...
Улових още три перца - трите ми внучета. И още ще има, сигурна съм!


Ще има, разбира се! Още три по три, и още... и още...
Доката сме живи!
Дай, Боже, мъдрост на хората!
Амин!
:*
фея
цитирай
33. анонимен - Момина сълзичке, утре ще ти отговарям, че нещо не ми стана ясен твоя коментар:(
10.07.2011 01:01
"Уважаемо ефирно създание,мила феичке,"
Да, миличка сълзичке,
отивам в елховия лес на прохладно място да склоня глава до някое прекрасно цвете, че Сънчо има нова приказка да ми разказва - за утрешния нов урок...
До утре!
Лека нощ!
фея
цитирай
34. newlogic - Като говорим за уроци :)
10.07.2011 01:24
'Парите не са богатство, парите са средство за обмяна. Богатството идва от природните ресурси, производството и услугите. Природните ресурси са безполезни, ако не са достъпни в използваема форма. Услугите също могат да създадат богатнство, но много услуги включват в себе си производтвени или операционни функции. Ние може да увеличим богатството си като добавяме стойност на услугите или продукта, който предлагаме. Колкото повече стойност добавяме, толкова по-богати ще ставаме. За да добавим стойност, трябва да сътворим ефективени произвотствени процеси и да ги управлявеме ефективно.'
Парите не би трябвало да се свързват с щастието, а с други работи, за които са създадени и предназначени.
Богатството постигнато с много работа и усиля, обикновено носи радост и щастие на човека, който успява да го постигне. Но за да стане това, човек трябва да се
научи да управлява парите, а не те да управляват него.
Но човешката психика е малко сбъркана и от това идва всичко. Повечето хора хвърлят луди пари за неща, от които нямат нужда и които няма да използват по предназначение. Правят го само за да могат да се изтъкнат пред другите.
Примерно, когато един бизнесмен си купува скъпо струваш бизнес мобилен телефон, той го прави защото има нужда от него и от вградените в него функции, за да може да улесни работния си процес.
когато обикновен човек си купува скъпо струваш бизнес телефон, в повечето случаи го прави, за да се изтъкне и направи на голяма работа пред другите хора.
Това е безмислено, нали?!? Защо тогава хората го правят.
Дали това ги прави щастливи?
Когато се научим да изполваме всичко по предназначение и когато се научим да се задоволяваме с това от което имаме нужда (ама наистина имаме нужда), тогава може да се научим и да бъдем щастливи :)
цитирай
35. feq - Момина сълзичке, добро утро! В днешния урок ще разбереш кое е най-скъпото нещо на света... Прочети го - №8
10.07.2011 09:00
mominasylza написа:
[quote=feq]Има, има и то е ИСТИНСКОТО ЩАСТИЕ!
Вярвай, търси и ще го откриеш!
...
фея
Не мисля че РЕАЛНАТА СТРАНА е обратната на оптимизъма....Хубаво е човек да търси светлината в тунела...някои може и да я открият...ама какво показва нашата реалност...айде пак да с е огледаме...
щото Щастието не е в парите,ама без тех няма да Е бял пясъка, водата д а е точно 26 градуса, птичките да правят **хвър–хвър**именно по този особен начин , а и палмите ще са безразборно нахвърляни а не в редица.../ той много педантичен тоз баща бе, къде е расъл, като с е има предвид средната възраст на една мутра.../И като тръгнал да плаща за тези си изисквания да сподели така от къде са му парите, д а идем и ние да си наберем ,малко така...че и на мен ми с е хвърка до Канарите.../дали нема д а си изядем боя,ако питам много,а?///
И тука нещо за завършек...Парите = Власт

Нещата са простички, но един сложен ум не може да ги схване.
Ако имаш право да си печаташ шарени хартийки, да пишеш каквито си щеш цифри на тях, и срещу тези хартийки можеш да си вземеш каквото поискаш на тоя свят, ТИ ЗА ТОВА ПРАВО ЩЕ ВОЮВАШ СЪС ЗЪБИ И С НОКТИ!И няма да го даваш това право на никой друг.
Поздрав


Обяснявам простичко:
1. Не съм от "хрътките" или "код криминално" да разследвам парите на мутрата!
Първия текст в постинга е ВИЦ и го има в НЕТА...

2. Няма да печатам пари /"Ако имаш право да си печаташ шарени хартийки, да пишеш каквито си щеш цифри на тях, и срещу тези хартийки можеш да си вземеш каквото поискаш на тоя свят, ТИ ЗА ТОВА ПРАВО ЩЕ ВОЮВАШ СЪС ЗЪБИ И С НОКТИ!И няма да го даваш това право на никой друг."/
ЗАЩОТО НЕ МИ СЕ ЛЕЖИ В ЗАТВОРА и искам съвестта ми да е чиста!!!

3. Лесните пари са прокълнати... Прочети третия текст, който е моята гледна точка.

...
фея
цитирай
36. feq - Напълно съм съгласна с теб! "Да се научим да изполваме всичко по предназначение"...
10.07.2011 09:03
newlogic написа:
'Парите не са богатство, парите са средство за обмяна. Богатството идва от природните ресурси, производството и услугите. Природните ресурси са безполезни, ако не са достъпни в използваема форма. Услугите също могат да създадат богатнство, но много услуги включват в себе си производтвени или операционни функции. Ние може да увеличим богатството си като добавяме стойност на услугите или продукта, който предлагаме. Колкото повече стойност добавяме, толкова по-богати ще ставаме. За да добавим стойност, трябва да сътворим ефективени произвотствени процеси и да ги управлявеме ефективно.'
Парите не би трябвало да се свързват с щастието, а с други работи, за които са създадени и предназначени.
Богатството постигнато с много работа и усиля, обикновено носи радост и щастие на човека, който успява да го постигне. Но за да стане това, човек трябва да се
научи да управлява парите, а не те да управляват него.
Но човешката психика е малко сбъркана и от това идва всичко. Повечето хора хвърлят луди пари за неща, от които нямат нужда и които няма да използват по предназначение. Правят го само за да могат да се изтъкнат пред другите.
Примерно, когато един бизнесмен си купува скъпо струваш бизнес мобилен телефон, той го прави защото има нужда от него и от вградените в него функции, за да може да улесни работния си процес.
когато обикновен човек си купува скъпо струваш бизнес телефон, в повечето случаи го прави, за да се изтъкне и направи на голяма работа пред другите хора.
Това е безмислено, нали?!? Защо тогава хората го правят.
Дали това ги прави щастливи?
Когато се научим да изполваме всичко по предназначение и когато се научим да се задоволяваме с това от което имаме нужда (ама наистина имаме нужда), тогава може да се научим и да бъдем щастливи :)

цитирай
37. priqtel12 - Да, прав е старият мъдрец.....
10.07.2011 15:54
Та нима богатият, който е неизлечимо болен, може да си върне здравето......Ако той е сам, щастлив ли е само с парите си? А ако не е сам, може ли да бъде сигурен хората около него кого обичат повече - него или парите му????
Но в днешния материален свят няма как да живееш без пари, важно е върху какво поставяш акцента в живота си.....
цитирай
38. feq - ...много по-важно от това ДА ПРИТЕЖАВАШ, е това ДА БЪДЕШ ЧОВЕК!
11.07.2011 21:45
priqtel12 написа:
Та нима богатият, който е неизлечимо болен, може да си върне здравето......Ако той е сам, щастлив ли е само с парите си? А ако не е сам, може ли да бъде сигурен хората около него кого обичат повече - него или парите му????
Но в днешния материален свят няма как да живееш без пари, важно е върху какво поставяш акцента в живота си.....


Но човек трябва да успее да си достави от всичко само ДОСТАТЪЧНО!!!
Не да чака наготово лесните пари...
:*
фея
цитирай
39. priqtel12 - Да, съгласна съм
11.07.2011 22:23
с това!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9479402
Постинги: 1408
Коментари: 8408
Гласове: 27045
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031