Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.07.2011 09:47 - Урок №5 Вслушайте се в ромона на старата чешма...
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 26425 Коментари: 28 Гласове:
24

Последна промяна: 06.07.2011 11:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Урокът на водата

Веднъж един търговец, възрастен човек и неговата малка внучка се срещнали до една чешма, от който извирала чиста, блестяща вода. На челната страна на чешмата бил гравиран надпис, който гласял: "Учи се от мен!"

Възрастният човек поздравил търговеца и след като утолили жаждата си, обърнали внимание и на надписа. Смятайки го за преуспял и мъдър човек, старецът го попитал какъв урок е научил, позовавайки се на надписа гравиран на стената на чешмата.

Търговецът отговорил, че си е взел поука от чешмата и водата за себе си и споделил:
"Тя започва своя път като тънка струйка вода, но отправяйки се по своя път към морето, присъединява към себе си потоци, бързеи и рекички. Така по пътя си се превръща в голяма и буйна река. Така трябва да работим и ние. Започвайки бавно, с малки стъпки, които да развием в голям бизнес".

На свой ред, старият човек споделил:
"Това, което аз научих е - мълчаливо и еднакво да помагам на приятели и непознати".

Попитали и малкото момиче, какво е научило от водата. То казало без да се замисли:
"Това, което си мисля аз е, че водата е безполезна, ако не е чиста. Затова и ние трябва да живеем чист и непорочен живот".

*  *  *
А поуката е една.
Всеки учи и интерпретира според неговите способности и ограничения.
В училището на живота, денят в който не сме научили нещо ново е наистина изгубен.

Откъс от книгата:
"Доброто, което правите се връща!" - Дада Вашвани
  image  
  Вслушайте се в ромона на старата чешма... Стара българска традиция е богати, заможни хора да строят каменни чешми. Те са правели това безкористно, единствено с желанието си да оставят нещо след себе си. Съграденото остава във времето и предава завета, който са наследили от предците си.
Колко тайни пазят старите белокаменни чешми…
Стара българска традиция е да сториш добро, да напоиш жадния, да нахраниш гладния… 
Това е текста на една стара градска песен изпълнена от
Аспарух Лешников:

Край гората път извива,
а край пътя сам - сама
сребърни струи разлива
белокаменна чешма.

На чешмата надпис скромен,
с длето тънко издълбан,
пази вековечен спомен
за нечуваната бран.

В тия златокласи ниви,
гдето слънцето мълви,
своите приказки щастливи
на безгрижните треви.

Твоите братя там се били,
в непобедим кървав бой.
Отдъхни край мене, мили,
пий забрава и покой. 









Гласувай:
24



1. yotovava - Водата е животът,
06.07.2011 09:49
което значи - всичко.
Поздрав, Феичке.

Валя
цитирай
2. feq - Добро утро, добри хора! Днес позакъсняхме с урока, моля за извинение!
06.07.2011 09:54
Причините са чисто технически...
"Извънземно човече" влиза заедно с мен в черновите и ми разбърква нещата...
Така опорочава моят замисъл - например: аз не искам всички думи да са с удебелен шрифт, акцентувам само на някои думи. Искам определен цвят, получава се СИВ.
Този постинг ми отне два часа ценно време :(
Ще го оставя така, после ще го редактирам...

нЕмам нерви...

фея

цитирай
3. feq - Посланията на водата:
06.07.2011 10:01
http://www.spiralata.net/voda/vodata.html

Водата е изворът на ЖИВОТА!

Добро да е утрото ти, Валя!
:*
фея
цитирай
4. karambol5 - ДОбро утро , Феичка :)
06.07.2011 10:45
ДОбро утро , Феичка :)
цитирай
5. stela50 - Здравей ,Феичка ...чудесен е урокът за посланието на водата .
06.07.2011 11:41
...Стара българска традиция е да сториш добро,
да напоиш жадния, да нахраниш гладния… Нека не забравяме това .
Поздрав и прекрасен ден !
цитирай
6. feq - Отпий седем глътки ЖИВА ВОДА...
06.07.2011 12:02
karambol5 написа:
ДОбро утро , Феичка :)


Добавих последните две клипчета за красотите на Родопа планина и нейната живителна вода...
Приятно гледане!
...
фея
цитирай
7. feq - Стела, в днешно време богатите строят МОЛ ове, голф-игрища, авиобази... Някой милионер да е построил чешма, църква, училище?!
06.07.2011 12:10
„Дюлгери чешма градили,
в село ся дума разчуло,
че са Гергана вградили...”

Из „Извора на Белоногата”
Петко Р.Славейков

Пийнете от моята вода - тя извира от дълбокото. Шуми и прелива през пластовете на времето, носейки забравени истории. Спрете поне, поседнете. Наоколо има много отронени камъни. Поспрете на някой от тях и чуйте шепота на водата. Той е съвсем слаб, едва доловим, защото сребърното езиче на водата и съвсем изтъняло, почти невидимо пропълзява през счупения чучур и се губи сред камъните. Вслушайте се и ще чуете широкия вик на гайдите, грохота на колелата, звънтенето на хлопатарите и гласовете на мъртвите хора. Техния плач и смях, песните и молитвите им. Ще чуете звуците на един отдавна отминал живот и той ще се възкреси от вашите мисли. Моля ви- не отминавайте! Подложете ръка под струята и аз ще разгадая линиите на съдбата ви, сведете лице и ще вляза в очите ви. Подарете ми още малко живот..."

Част от текста, който се намира ТУК:

http://goruna.blogspot.com/2010/11/blog-post_16.html

Лек и ползотворен ден, приятелко!
...
фея

цитирай
8. mileidi46 - Oxxx. . krasivo, dokosva6to. . b...
06.07.2011 12:44
Oxxx..krasivo,dokosva6to..bolezneno...
Natujix se...
Blagodarq ti magiosnize.
цитирай
9. yotovava - Отпих, Феичке,
06.07.2011 14:02
жива е водата само в изворчетата, оковеш ли я в канализация - умир.
Валя
цитирай
10. mamas - Водата ме привлича като магнит!
06.07.2011 17:27
Преди малко писах в последния си постинг, че мога да я гледам с часове (макар че често забравям да я пия...). Влюбих се в планинските изворчета и потоци, запалих се да ги снимам. Това е отскоро. Но вероятно съм таила тази любов в себе си много отдавна, щом съм написала това още през 1995г.:

РЕКА

Колко време измина, откакто тръгнах от извора?!
Буен планински поток беше моят стих.
Прескачах през сипеи, пропадах в дълбоки долИни.
Дървета събарях и тъмни прегради руших.
Отровени ручеи се вливаха в моето русло.
Пречиствах ги, като поглъщах отровите.
Отпусната, морна, лениво водите си влачих.
Най-после достигнах морето.
И се запитах -
река ли бях или просто песъчинка
в реката на Времето?

Още тук: http://mamas.blog.bg/poezia/2009/07/17/reka.365276
цитирай
11. divna8 - Привет, Фея! Чудесни уроци преп...
06.07.2011 19:47
Привет, Фея! Чудесни уроци преподаваш...
Хубава вечер, ще "дебна" за бала в Еловия лес :)
цитирай
12. bven - Много мъдър урок №5 , Фея.
06.07.2011 20:48
Хубава вечер и приказно настроение!:))
цитирай
13. miaa - Красота и мъдрост! Благодаря ти, ...
06.07.2011 21:26
Красота и мъдрост! Благодаря ти, Феичке!
цитирай
14. yotovava - Аз пак дойдох да отпия, Феичке,
06.07.2011 21:35
преди лягане, да са ми светли сънищата. И твоите също.

Валя
цитирай
15. feq - Планинската вода наистина насища, Милейди! И трябва да се пие на малки глътки...
06.07.2011 21:46
mileidi46 написа:
Oxxx..krasivo,dokosva6to..bolezneno...
Natujix se...
Blagodarq ti magiosnize.


Тя е жива вода, чиста, като сълза, лековита и изцелителна...
:*
фея
цитирай
16. feq - ..."река ли бях или просто песъчинка"... Магнетична сила има изворната вода и пречистваща...
06.07.2011 21:50
mamas написа:
Преди малко писах в последния си постинг, че мога да я гледам с часове (макар че често забравям да я пия...). Влюбих се в планинските изворчета и потоци, запалих се да ги снимам. Това е отскоро. Но вероятно съм таила тази любов в себе си много отдавна, щом съм написала това още през 1995г.:

РЕКА

Колко време измина, откакто тръгнах от извора?!
Буен планински поток беше моят стих.
Прескачах през сипеи, пропадах в дълбоки долИни.
Дървета събарях и тъмни прегради руших.
Отровени ручеи се вливаха в моето русло.
Пречиствах ги, като поглъщах отровите.
Отпусната, морна, лениво водите си влачих.
Най-после достигнах морето.
И се запитах -
река ли бях или просто песъчинка
в реката на Времето?

Още тук: http://mamas.blog.bg/poezia/2009/07/17/reka.365276


Хубав стих, много искрен!
:*
фея
цитирай
17. feq - divna8, Радвам се ,че уроците ти харесват и не "скучаеш в час" :)))
06.07.2011 21:53
divna8 написа:
Привет, Фея! Чудесни уроци преподаваш...
Хубава вечер, ще "дебна" за бала в Еловия лес :)


Бал ще има - танци на лунна светлина, нежност и красота...
Днес бил световния ден на целувката...
:*
фея
цитирай
18. feq - Вечерта е топла и много приятна. Ухае на липов цвят...
06.07.2011 21:55
bven написа:
Хубава вечер и приказно настроение!:))


Приказни сънища и на теб, bven!
:*
фея
цитирай
19. feq - Добре си дошла, Миа!
06.07.2011 21:58
miaa написа:
Красота и мъдрост! Благодаря ти, Феичке!


Чу ли ромона на планинската вода? Вълшебства разказва...
:*
фея
цитирай
20. feq - Идвай, Валя, всеки добронамерен човек е добре дошъл...
06.07.2011 22:09
yotovava написа:
преди лягане, да са ми светли сънищата. И твоите също.

Валя


А, тази нощ - балът ще бъде наистина приказен.
Има луна и звезди... танци и забавления - до зори...
Ето така:

http://www.youtube.com/watch?v=SEM4r_D-CRI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=o1b3mPk9MNo&feature=related

:*
фея
цитирай
21. amore - Привет и от мен!
06.07.2011 23:31
Красиво и поднесено с любов! Водата е живот, но тя има и памет. Може да ни разкаже много мъдрости, докато я гледаме и слушаме шумоленето й в захлас...Поздрав!
цитирай
22. mariposatracionera - Красиво и някак много нашенско. ...
07.07.2011 00:13
Красиво и някак много нашенско. Благодаря ти!
цитирай
23. naidobriq - Вода=живот
07.07.2011 00:16
Поздрав Феичка:)
цитирай
24. priqtel12 - Каква ти скука????
10.07.2011 15:29
Твоите уроци могат да се четат и препрочитат.....и пак няма да омръзнат....Този е един от особено привлекателните - може би заради слабостта ми към водата, може би заради зелената стара чешма и М. Иванова - една чудесна песен, която обожавам, а може би заради учителя и ромона на водата - знам ли ;) ?
На мен от посланията и уроците на водата май ми харесва този за прочистването на водата под въздействие на две думи: ЛЮБОВ и БЛАГОДАРНОСТ. Щом водата се променя при досега с тях, какво остава за хората....Затова да следваме уроците на водата.
А за завършек ще копирам тук тези стихове за водата, които са ми любими:
"Вода около мен!
А досега ми с нея
е толкова блажен!
Изпълва ме вода!
В прегръдките и пея,
усещам доброта
и полза, обич, вечност...
Добре е, че света
е пълен с тази течност!"
/ Не зная името на авторката, само псевдонима и и нейния блог тук: http://chatpatka.com/poems , но съм и благодарна , че с думите си сякаш е уловила и моите усещания при досега с това уникално природно творение - водата/

цитирай
25. feq - Колко хубав коментар си ми оставила! А аз едва сега го видях :(
11.07.2011 21:24
priqtel12 написа:
Твоите уроци могат да се четат и препрочитат.....и пак няма да омръзнат....Този е един от особено привлекателните - може би заради слабостта ми към водата, може би заради зелената стара чешма и М. Иванова - една чудесна песен, която обожавам, а може би заради учителя и ромона на водата - знам ли ;) ?
На мен от посланията и уроците на водата май ми харесва този за прочистването на водата под въздействие на две думи: ЛЮБОВ и БЛАГОДАРНОСТ. Щом водата се променя при досега с тях, какво остава за хората....Затова да следваме уроците на водата.
А за завършек ще копирам тук тези стихове за водата, които са ми любими:
"Вода около мен!
А досега ми с нея
е толкова блажен!
Изпълва ме вода!
В прегръдките и пея,
усещам доброта
и полза, обич, вечност...
Добре е, че света
е пълен с тази течност!"
/ Не зная името на авторката, само псевдонима и и нейния блог тук: http://chatpatka.com/poems , но съм и благодарна , че с думите си сякаш е уловила и моите усещания при досега с това уникално природно творение - водата/



:*
фея
цитирай
26. feq - Благодаря, Аморе, извинявай за късния коментар, но имам проблем с Нета...
11.07.2011 21:26
amore написа:
Красиво и поднесено с любов! Водата е живот, но тя има и памет. Може да ни разкаже много мъдрости, докато я гледаме и слушаме шумоленето й в захлас...Поздрав!


Поздравче и от мен!
:*
фея
цитирай
27. feq - Много нашенско и красиво. Ненагледна е красотата на Родопите във втория и третия клип...
11.07.2011 21:28
mariposatracionera написа:
Красиво и някак много нашенско. Благодаря ти!


Поздрави за теб!
:*
фея
цитирай
28. feq - naidobriq - Вода=живот :)
11.07.2011 21:32
ПРОХЛАДА в жаркия ден!
Пътнико, спри и послушай ромона на водата...
че разказва ли, разказва зелената стара чешма...

;)
фея
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9479399
Постинги: 1408
Коментари: 8408
Гласове: 27045
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031