Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.07.2011 08:21 - Урок №3 Майчина любов
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 20557 Коментари: 24 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Няма на света нищо по-свято и по-безкористно от любовта на майката. Сърцето й е неизчерпаем извор на обич и топлина, на нежност и човечност. Този постинг, посвещавам на майчината любов. Няма нищо по-възвишено от това да си отговорна майка, която иска да научи детето си на ценностите в живота и да го направи Човек.
image

Има една личност, една майка в най-истинския смисъл на думата, която с право мога да нарека Майка на сираците, бедните и изоставените, жената, от която светът се възхищава - Майка Тереза. Тя притежава безкрайна всеотдайност и милосърдие, които са най-майчинските качества. Наградите, които получава приживе за нейната работа с бедните, християнското й милосърдие и усилията в полза на мира са многобройни, през 1979 година получава и Нобеловата награда за мир. Но най-ценната й награда е любовта на хората към нея.   Оригиналът на този надпис се намира на стената на едно сиропиталище - Шишу Баван,
основано от Майка Тереза през 1955 г. в Калкута, Индия:

Помни, че
хората са упорити, алогични и егоцентрични.
Но ти ги обичай, въпреки това!

Правиш ли добро на някого,
веднага ще те обвинят в егоизъм и задни мисли.
Но ти прави добро, въпреки това!

Постигнеш ли успех в живота, ще се сдобиеш
с фалшиви приятели и истински врагове.
Но ти се стреми към успеха, въпреки това!

Доброто, което правиш за другите
най-вероятно ще бъде забравено утре.
Но ти прави добро, въпреки това!

Най-големите хора с най-велики идеи
могат да бъдат убити от най-дребните хора
с най-нищожните съзнания.
Но ти не ограничавай мислите си, въпреки това!

Хората проявяват благосклонност към губещите,
ала са склонни да следват единствено победителите.
Но ти се бори за победените, въпреки това!

Каквото си градил с години,
може да рухне само за една нощ.
Но те не спирай да градиш, въпреки това!

Дай на света най-доброто от себе си
и в замяна на това, той ще те отритне.
Но ти му го дай, въпреки това!











Гласувай:
27



1. feq - Обичам те, МАМО!
04.07.2011 08:27
Когато майка ми почина, имах чувството, че светът се срива под краката ми. Бях като дърво без корени... много дълго време...
После, болката поутихна с раждането на дъщеря ми...
Но... завинаги остана една празнина и един много мил образ в сърцето ми...
Затова, се прекланям пред паметта на моята майка, с която не успях да се сбогувам в последните й часове.
Не дочака да видиш твоята прекрасна внучка, мамо!
Обичам те!
Юлия - фея
цитирай
2. yotovava - Добро утро, Феичке,
04.07.2011 08:28
ако човек се върне назад в годините, ще се присети, че понякога в нетърпението си да докаже себе си е наранявал дори майка си...
Хубавото на живота е, че с годините се научаваме да преценяваме грешките и да се опитваме да предпазим другите.
Трудна задача, нали :)))))))))))))

Валя
цитирай
3. tota - Мила, Феичка!
04.07.2011 08:32
И моята я няма вече шест години. Този ден беше първият без нея ...

Искам да и кажа: Липсваш ми мамо! Благодаря ти за всичко, мамо!

Поклон, майчице!!
цитирай
4. feq - Да, Валя, неволно нараняваме най-близките си хора - с думи, или постъпки...
04.07.2011 08:38
ЕДНА ИСТОРИЯ, която прочетох в НЕТА и ме замисли:

Последни думи
Един ден Сара, която беше 15 годишно момиче се прибра от училище в много лошо настроение. По-рано през деня се беше скарала с най-добрата си приятелка и на двете това не им се беше отразило никак добре.
“Сара!” – извика майка й - “Ти знаеш, че когато се прибереш, трябва да помогнеш с домакинската работа в къщи. А освен това и закъсня!”
”Идвам Мамо!” – извика Сара, изправи се и се затътри към кухнята. “Какво” – тросна се тя, когато майка й я погледна ядосано изпод вежди.
”По-добре ще бъде да си оправиш поведението, млада госпожице!” – предупреди я майка й - “или ще те приземя много бързо на земята!”
”Както и да е.” – Сара започна да дрънчи с чиниите в мивката, опитвайки се да причини колкото се може повече шум.
”Сара!” – възкликна майка й - “Как смееш да ми държиш такъв тон? Върви си в стаята!”
”Не.” – извика Сара, хвърляйки кърпата, която използваше, за да попие кръвта от ръката си.
”Само още един път кажи НЕ и ще видиш какво ще стане” – отвърна майка й.
Изглеждаше наистина ядосана.
”Добре.” – саркастично каза Сара - “Не.”
”Как смееш?” – майка й я зашлеви.
Сара се отдръпна една крачка назад и погледна майка си невярващо. Тя никога преди това не беше я удряла!
”МРАЗЯ ТЕ!” – изкрещя тя, преди да избяга навън от къщата.
”Сара, върни се обратно!” – извика майка й, тръгвайки след нея.
”Остави ме на мира!” – изкрещя й в отговор, пресичайки улицата - “МРАЗЯ ТЕ!”
Тя продължи да бяга, докато чу характерен звук от рязко натиснати спирачки и писък.
Обърна се, надявайки се да не е това, което си мислеше, че може да е…
Хора се бяха струпали около майката на Сара, която лежеше насред улицата, окървавена и някак си счупена.
”НЕЕЕЕЕЕ” – изкрещя Сара, бягайки обратно към нея и изблъсквайки хората от пътя си.
“О не, не, не, не,…”
Майка й нито помръдваше, нито дишаше. Беше напуснала този свят! Сара взе главата й в скута си и погледна към небето, разтърсвана от ридания.

Не можеше да повярва, че последните думи, който беше казала на майка си бяха:
“Мразя те!”

* * *
Отделете минута - две и помислете за думите и държанието си, което имате към Вашите близки хора. Винаги, когато им се ядосате или ги нагрубите помнете, че думите, с които се разделяте може да са последните, които ще сте им казали!

* * *
цитирай
5. feq - Майчината любов е безкористна и най-истинска!
04.07.2011 08:49
tota написа:
И моята я няма вече шест години. Този ден беше първият без нея ...

Искам да и кажа: Липсваш ми мамо! Благодаря ти за всичко, мамо!

Поклон, майчице!!


С признание и обич...
Минута мълчание...
цитирай
6. stela50 - Този урок ме развълнува много , Феичка ...
04.07.2011 09:18
Преди 30 години за първи път разбрах ,че има неописуема болка и отчаяние, които знаеш ,че няма да те напуснат никога ...как щяхме да продължим без нея...
И докато всички притеснено и объркано ни поднасяха съболезнованията си ,
помня как една близка ми хвана топло ръката и каза : Майка ти беше силна жена
и не би искала да те види така ,тя ще бъде винаги до теб ,а сега ти трябва да си силна и да живееш така ,че след време да почувстваш отново нежната майчина ласка като истинска ... Не забравих тези думи . Продължих да живея ,чувствайки, че мама е до мен ,така е и до днес . Тя знаеше колко много я обичам ,а сега обичам да разказвам на децата си за нея ...Майчината любов ...по силна от самия живот .
Великолепен урок ,мила ... Благодаря ти !
цитирай
7. karambol5 - Благословен съм с две жени, към к...
04.07.2011 09:21
Благословен съм с две жени ,към които мога да се обърна с " Мамо " ...
Аз съм щасливец .
Поздрави ,Феичка ;)
цитирай
8. feq - Та нали точно майчината любов и бащините съвети са основата в нашия живот!!!
04.07.2011 09:38
stela50 написа:
Преди 30 години за първи път разбрах ,че има неописуема болка и отчаяние, които знаеш ,че няма да те напуснат никога ...как щяхме да продължим без нея...
И докато всички притеснено и объркано ни поднасяха съболезнованията си ,
помня как една близка ми хвана топло ръката и каза : Майка ти беше силна жена
и не би искала да те види така ,тя ще бъде винаги до теб ,а сега ти трябва да си силна и да живееш така ,че след време да почувстваш отново нежната майчина ласка като истинска ... Не забравих тези думи . Продължих да живея ,чувствайки, че мама е до мен ,така е и до днес . Тя знаеше колко много я обичам ,а сега обичам да разказвам на децата си за нея ...Майчината любов ...по силна от самия живот .
Великолепен урок ,мила ... Благодаря ти !


Много време ми трябваше да подготвя този урок.
Приказки и легенди, песни, стихове за майката - колкото щеш!
Трябваше да бъде нещо реално, а какво по-реално от съветите на МОЯТА майка и майка Тереза...
Не зная как ще прозвучи от страни и как ще го оценят хората - това е моята гледна точка!
Харесах твоя коментар и го четох със сълзи в очите...
...
фея
цитирай
9. feq - Радвай се и ги уважавай! И аз се радвам за теб!
04.07.2011 09:40
karambol5 написа:
Благословен съм с две жени ,към които мога да се обърна с " Мамо " ...
Аз съм щасливец .
Поздрави ,Феичка ;)


Колко е хубаво да чета такива признания!
:)))
фея
цитирай
10. dara33 - Мама
04.07.2011 11:47
вече я няма, НО усащането на обич и любов, което ми е дала не ме напуска. Опитвам се да връщам лентата назад, а това което ми идва е усещане за обич и топлина. Най-голямото, най-чистото и най-всеотдайното! Така ме обичаше мама! Моята майка винаги ще ми липсва, докато съм от тази страна на земята, докато дишам, а после...После се надявам отново да ме прегърне с най-меките ръце на света и да усетя аромата й. Мамо, липсваш ми! И много те обичам! Благодаря ти, мамо и ми прости...Обичам те!
цитирай
11. bizcocho - феичка. . . Имало е моменти, в които ...
04.07.2011 16:49
феичка...
Имало е моменти, в които ми се е искало да ме няма, за да не съм в тежест на децата ми, които ми треперят, а същевременно треперам над мисълта мама да се задържи още дълго в живота. Та...
цитирай
12. kosara2008 - .........................б л а г о д а р я ти ....
04.07.2011 19:02
прегръщам те топло,

святост е тази дъщерна обич!
цитирай
13. feq - 10. dara33 - Мама ... - първата дума на всяко дете, първата ласка, която получава всяко дете...
04.07.2011 21:14
dara33 написа:
вече я няма, НО усащането на обич и любов, което ми е дала не ме напуска. Опитвам се да връщам лентата назад, а това което ми идва е усещане за обич и топлина. Най-голямото, най-чистото и най-всеотдайното! Така ме обичаше мама! Моята майка винаги ще ми липсва, докато съм от тази страна на земята, докато дишам, а после...После се надявам отново да ме прегърне с най-меките ръце на света и да усетя аромата й. Мамо, липсваш ми! И много те обичам! Благодаря ти, мамо и ми прости...Обичам те!


Много мил коментар си ми оставила, благодаря ти!
Жесток е животът, когато ни лишава от присъствието на най-близките ни хора...
Празнотите, които никога не се запълват... и остава само утешението, че те са в спомените и в сърцата ни...
...
фея
цитирай
14. feq - Да, Жени, така е... цикълът на живота - родители, деца, техните деца...
04.07.2011 21:23
bizcocho написа:
феичка...
Имало е моменти, в които ми се е искало да ме няма, за да не съм в тежест на децата ми, които ми треперят, а същевременно треперам над мисълта мама да се задържи още дълго в живота. Та...


Има както неблагодарни деца, които изостявят възрастните си родители на съдбата, или ги изолират в старчески домове...
Така както и много безотговорни родители, които изоставят току-що родените си деца в детски домове, държавата да се грижи за тях... България е на едно от първите места по брой изоставени деца в Европа /по статистика/...
Тъжна статистика...
...
фея
цитирай
15. feq - kosara2008 - .........................б л а г о д а р я ти .... Аз също, че си посетила моето блогче :)))
04.07.2011 21:28
kosara2008 написа:
прегръщам те топло,

святост е тази дъщерна обич!


Това е една безкрайна тема с много примери и нетипични ситуации...
не бихме могли да я разнищим в един постинг, зная!
Интересни са и вашите гледни точки, приятели!
...
фея
цитирай
16. feq - За всички надникнали тук едно стихче от Георги Авгарски
04.07.2011 22:37
Милото на мама

Зайченце бяло, котенце мило,
в скута на мама сега се е свило,
твойта главичка на моето рамо,
можеш ли ден да прекараш без мама?

Мама във чашката мляко налива,
сплита косите на плитка красива,
кърпи чорапи с пробити петички,
мама се грижи за всичко.

Кой ще разкаже на мойто момиче,
как тъй луната на сърпче прилича,
как се превръща водата на пара
и самолета oт кого ли се кара,
има ли в спътника истинско куче,
мама попитай и ще научиш.

Но след години ще станеш голяма,
умните книги сама ще намираш
и ще рисуваш и ще бродираш,
дългите плитки ще сплиташ самичка.

После ще литнеш и ти като птичка,
умна и силна ще стигнеш далече,
можеш без майка си вече.
Мама ще бъде с коси побелели,
тихо ще пази две детски кордели,
ще се тревожи и скришом ще плаче,
ако не носи писма раздавача.

Друго не трябва, три думи само:
"Добре съм, мамо!"

Автор - Георги Авгарски

Това трябва на една майка - нейните деца да са добре!
:*
фея
цитирай
17. анонимен - дори майчината любов е условна и не е ...
04.07.2011 23:02
дори майчината любов е условна и не е абсолютна, защото е обусловена от външната физиологична връзка, а не от безусловната любов към човека като към уникален индивид
цитирай
18. mamas - Вина
04.07.2011 23:03
Към майките си колко сме жестоки!
Приемаме безкрайната им обич
тъй, сякаш те са длъжни да я дават,
без нищо в отговор да им дължим.

Ах, как се заблуждаваме, когато
си мислим, че е още много рано
коляно уморено да превием,
приведени да им благодарим.

Отлагаме синовните си грижи
за някой ден, изглеждащ ни далечен.
Дотолкова със всичко сме привикнали,
добили сме усещане за вечност.

Но майките най-често не дочакват
мигът за благодарност да настъпи,
отиват си - жестоко неочаквано,
докрай изпепелени в обичта си.

Оставят ни с една вина огромна,
негаснеща, изгаряща, безкрайна.
За закъснялата любов синовна
вината ще ни тегне чак до края.

На никого не пожелавам да изпита подобна вина!
Докато е време, да не пропускаме да казваме: "Благодаря ти, мамо!"
цитирай
19. kiarasoto - МАЙКА - думата, която побира света.
05.07.2011 10:41
Колко много богатства са се родили от тъмнината,
И женския род надарили с тежестта на съдбата.
И за това тя ни ражда и ни отглежда.
Тя е жената, майка, светица, богиня, дори непозната.

От женския род е потока на:

Обич, нежност и любов,
истина, мъдрост и строгост,
земя, вода и природа,
градина, гора и неволя.
Съдба, смърт и опора,
родина, планета, комета,
звезда, светлина и вселена.

С една дума, с едно чувство казваме всичко това: МАЙКА
цитирай
20. priqtel12 - Чудесен постинг, Юлия!Четох него и коментарите със сълзи на очи....
10.07.2011 14:15
Поклон пред майките!
Да бъдем добри с околните и да показваме любовта си към своите майки - какъв по-ценен съвет от този?!?
БЛАГОДАРЯ ТИ!
цитирай
21. feq - Но е свята обич такава...
11.07.2011 21:11
stoyanski написа:
дори майчината любов е условна и не е абсолютна, защото е обусловена от външната физиологична връзка, а не от безусловната любов към човека като към уникален индивид

цитирай
22. feq - Благодаря ти, Славе, за коментара... Благословена е такава обич!
11.07.2011 21:13
"На никого не пожелавам да изпита подобна вина!
Докато е време, да не пропускаме да казваме:
"Благодаря ти, мамо!"

:*
фея
цитирай
23. feq - За нашите майчици, святи, силни, чисти, обичащи... Поклон, дълбок поклон!
11.07.2011 21:15
20. priqtel12 - Чудесен постинг, Юлия!Четох него и коментарите със сълзи на очи....
10.07 14:15 Поклон пред майките!
Да бъдем добри с околните и да показваме любовта си към своите майки - какъв по-ценен съвет от този?!?
БЛАГОДАРЯ ТИ!

:*
фея
цитирай
24. feq - Майката е цялата Вселена...
11.07.2011 21:17
kiarasoto написа:
Колко много богатства са се родили от тъмнината,
И женския род надарили с тежестта на съдбата.
И за това тя ни ражда и ни отглежда.
Тя е жената, майка, светица, богиня, дори непозната.

От женския род е потока на:

Обич, нежност и любов,
истина, мъдрост и строгост,
земя, вода и природа,
градина, гора и неволя.
Съдба, смърт и опора,
родина, планета, комета,
звезда, светлина и вселена.

С една дума, с едно чувство казваме всичко това: МАЙКА


:*
фея
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9479432
Постинги: 1408
Коментари: 8408
Гласове: 27045
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031