Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2009 18:25 - Задачи за проверка на логическите и интелектуални способности
Автор: feq Категория: Други   
Прочетен: 18444 Коментари: 12 Гласове:
1



Логиката ни помага да анализираме и систематизираме нашите мисли, да ги употребяваме и съчетаваме правилно в нашето всекидневно общуване, както и да усвояваме знания от другите науки. Не случайно думата „логос” участва в наименованието на науките Геология, Биология, Психология и други. Аристотел пръв определя логиката като”органон” (средство) за изучаване на всички останали науки. И наистина, особено тясна е връзката между Логиката и науки като Езикознанието, Психологията, Философията и Математиката. Интересно и двусмислено е отношението на логиката към Психологията. Общото между тях е, че и двете науки изследват мисленето, но в действителност съществува качествена разлика между логическия и психологическия подход към човешкото мислене. Психологията изучава мисленето като конкретен психичен процес, който е свързан с други психични явления – възприятия, емоции, сънища, предразсъдъци и др. Логиката не се интересува от конкретните психологични особености на мисленето. Тя изследва всеобщите и необходими връзки между мислите, тяхната истинност, общо валидност и аргументираност.

     image
Ще напиша задачи, с които всеки може да провери своите логически и интелектуални способности. Отговорът на всяка задача представлява дума или число. Със * е означен броят на пропуснатите букви (цифри ) – например * * * означава, че пропуснатата дума се състои от 3 букви (цифри ).

1 задача: Постави дума, която да е окончание на първата дума и начало на втората: КОЛ(* * *)МА
2 задача: Постави пропуснатото число, като следваш логиката на първия ред:    7 (18 ) 16 13 ( * * ) 23
3. задача: Постави пропуснатата дума: ПОРОК (КОСА) ПАСАЖ МОКЪР (* * * *)  МАСАЖ
4 задача: Постави дума, която е логически свързана с думите извън скобите: РАНГ (* * *) БЮРО
5 задача: Постави пропуснатото число (на мястото на Х): 3;6;Х;18  image Приятна занимавка!



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Привет, Феичка!
11.07.2009 19:37
Нещо съм уморена и не успях с решенията.
Утре на свежо ще пробвам пак.
Поздрави!:)
цитирай
2. mamas - Трудничко!
11.07.2009 20:34
1. КОЛ (БАС) МА - КОЛБАС, БАС, БАСМА
2.
3. РОСА
4. ШЕФ
5. 3,6,9,18
Справих ли се донякъде?
цитирай
3. feq - Точно логическите задачки са препъни камъче за учениците... Решавайте родители, за да можете да помагате на децата си!
11.07.2009 20:36
Ето такива мъничета - задачки са за трениране на логическото и аналитично мислене.

Успех на всички!
цитирай
4. feq - mamas - Трудничко! Мммм, да, не е лесно...
11.07.2009 20:42
Имаш 2 верни отговора, но засега ще ги запазя в тайна.
Нека и други се помъчат малко ;)))
цитирай
5. анонимен - Я да видим днес как съм ;)
12.07.2009 10:36
1. съгласна да е КОЛ(БАС)МА

2. 13 (20) 23

3. МОКЪР (РАМО) МАСАЖ

4. съгласна да е (ШЕФ)

5. 3,6,(12),18

Поздрави!:-)
цитирай
6. feq - Добро утро, Виши!
12.07.2009 11:41
Отново 2 верни отговора!

Запазвам си правото да ви помъча малко!
;)))

цитирай
7. vanya70 - Да се пробвам и аз... нищо, че работя сега ;)
13.07.2009 10:06
1. БАС - признавам, че се опитах да намеря и друг вариант, но... ;)
2. 20
3. РОСА
4. ЧИН
5.11
цитирай
8. feq - vanya70 - Да се пробвам и аз... БИНГО! Имаме победител!
13.07.2009 15:15
Браво, Ваня, ти си ни отличничката...
на работа най-добре се мисли, нали?
;)))

Давам подробно решението на:

2 задача:
На първият ред -- 18 = (16 - 7) х 2
следователно на втория ред -- (23 - 13) х 2 = 20

5 задача:
Всяко от числата 1;2;3;4 е повдигнато на квадрат, след което към него е прибавено числото 2
напр.
1 на втора степен е = 1 + 2 = 3
2 на квадрат е = 4 + 2= 6
3 на втора е = 9 + 2 = 11
4 на втора е = 16 + 2 = 18
Така се получава редичката: 3; 6; 11; 18...
цитирай
9. vanya70 - УАУ...!!! ;)
13.07.2009 16:14
Само за задача 5 имах малко по различно от посоченото решение... ама си знам, че логиката е нещо "широко"... при мен :)))

Ето и моя начин:

Първо число - 3
Второто - 6 ( = 3/предишното + 3/нечетно)
Третото - 11 ( = 6/предищното + 5/следващото нечетно след 3 )
Четвъртото - 18 ( = 11/предишното + 7/следващото нечетно след 5)

По тази логика в редичката следва 27 (= 18/предишното + 9/следващото нечетно след 7)

По описания от теб, feq, начин следва пак 27 ( = 5 на втора степен 25+2)

Предполагам, че и нататък ще е така... математиката е царица, нали ;) :))))

Поздрави, feq!
цитирай
10. feq - Супер си, Ваня,... за вторият вариант на решението на 5 задача
13.07.2009 16:43
Поздравления, Ваня, предполагам, че твоите деца /настоящи или бъдещи/ ще се гордеят с тебе.

Знаеш ли, колко е важно в днешно време децата да могат да разчитат на родителска помощ за разрешаване на подобни главоблъсканици...

Лека и приятна вечер! :)))
цитирай
11. mamas - Е, значи аз
13.07.2009 20:38
като литератор, доста добре съм се справила с думичките...
цитирай
12. feq - Поздравления, Славе!
13.07.2009 20:44
Наистина си литератор.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feq
Категория: Други
Прочетен: 9526650
Постинги: 1412
Коментари: 8409
Гласове: 27058
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930